In maart ga ik een zondag naar Aalten, op bezoek. Ik reis vanaf Buitenpost.
Ik zou graag willen weten of ik op èèn of andere manier met korting kan reizen, zonder abonnement.
Er zijn genoeg dagjes uit te koop, die ik anders zou kopen voor de korting, maar niet richting Aalten.
Hoop op tips!
Beste antwoord door Momo
Een off-peak Holland Travel ticket is goedkoper dan een NS Dagkaart, daarmee kom je op €51. Maar nog goedkoper is wel een abonnement. Een maandje NS Flex Weekend Vrij kost €36,95. En aangezien het gaat om een reis in maart is er genoeg tijd om bij het abonnement een gratis OV-chipkaart mee te bestellen als je nog geen kaart hebt.
Zo te zien kost een enkele reis in de tweede klas van Buitenpost naar Aalten € 32,15 en reis je met verschillende vervoerders. Als je diezelfde dag terugreist, dan zou je kunnen overwegen om een NS Dagkaart te kopen. Dit zou € 62,40 kosten. Mocht je samen met iemand reizen, dan kun je ook nog een Groepsticket Daluren overwegen. Het Groepsticket Daluren bestel je al vanaf € 36,00 voor twee personen.
Een off-peak Holland Travel ticket is goedkoper dan een NS Dagkaart, daarmee kom je op €51. Maar nog goedkoper is wel een abonnement. Een maandje NS Flex Weekend Vrij kost €36,95. En aangezien het gaat om een reis in maart is er genoeg tijd om bij het abonnement een gratis OV-chipkaart mee te bestellen als je nog geen kaart hebt.
Zo te zien kost een enkele reis in de tweede klas van Buitenpost naar Aalten € 32,15 en reis je met verschillende vervoerders. Als je diezelfde dag terugreist, dan zou je kunnen overwegen om een NS Dagkaart te kopen. Dit zou € 62,40 kosten. Mocht je samen met iemand reizen, dan kun je ook nog een Groepsticket Daluren overwegen. Het Groepsticket Daluren bestel je al vanaf € 36,00 voor twee personen.
Ik reis inderdaad met nog iemand, maar dacht dat je een abo nodig had voor een groepsticket. Dit is niet zo?
Voor een Groepsticket Daluren heb je geen abonnement nodig. Voor een Samenreisticket Daluren heeft één van de reizigers wel een abonnement nodig. Je kunt de voorwaarden op de website terugvinden. Zoals Momo aangaf zijn er nog twee opties die wellicht passend voor je zijn, namelijk het NS Flex Weekend Vrij abonnement of de daluren variant van het Holland Travel Ticket. Lees voor de aanschaf wel altijd eerst de voorwaarden goed door. Bij de aanschaf van een Holland Travel Ticket ontvang je een voucher. Met deze voucher kun je het Holland Travel Ticket ophalen bij een station met een NS Service Balie.
Voor een Groepsticket Daluren heb je geen abonnement nodig. Voor een Samenreisticket Daluren heeft één van de reizigers wel een abonnement nodig. Je kunt de voorwaarden op de website terugvinden. Zoals Momo aangaf zijn er nog twee opties die wellicht passend voor je zijn, namelijk het NS Flex Weekend Vrij abonnement of de daluren variant van het Holland Travel Ticket. Lees voor de aanschaf wel altijd eerst de voorwaarden goed door. Bij de aanschaf van een Holland Travel Ticket ontvang je een voucher. Met deze voucher kun je het Holland Travel Ticket ophalen bij een station met een NS Service Balie.
Dan heb ik eerder naar samenreisticket gekeken, maar daar las ik inderdaad iets over een abonnement.
Dus ik ben heel blij met de tip van het groepsticket! Dat scheelt ons best veel geld!
Het klinkt gek, maar ik zou net als @Momo een abonnement Weekendvrij overwegen. U kunt daar in het weekend onbeperkt mee reizen en dat niet alleen op de zondag die u reist, maar gedurende een maand onbeperkt in. de weekenden. Een NS-weekend is van. vrijdag 18.30 tot maandagochtend 04.00 uur.Dan kunt u nog acht à tien dagen op stap voor in totaal €37,95. Het is een andere manier van denken. U redeneert begrijpelijkerwijs in.termen van een los kaartje voor die reis, maar soms is een Weekendvrij abonnement goedkoper, dan wel niet veel duurder. Als u het abonnement in laat gaan op zaterdag, heeft u zelfs vijf weekenden vrij reizen. Na een maand kunt u weer opzeggen en heeft u geen verdere kosten.
Afgezien van de treinen naar Parijs en Londen mag u ook elke trein gebruiken, NS, Arriva, Blauwnet etc. Bovendien geeft het een gevoel van vrijheid overal zonder verdere kosten naar toe te kunnen, zo ver en zo vaak u wilt. Losse kaartjes zijn altijd het duurste en voor ongeveer hetzelfde geld, reist u een maand lang onbeperkt in de weekenden. Ook al zou u de hele dag onderweg zijn van het mooie Buitenpost, ik ken uw omgeving op mijn duimpje, naar Maastricht en terug.
Bommel gooit er nog een schepje bovenop en heeft een abonnement dat altijd vrij reizen geeft, zolang hij maar incheckt tijdens de daluren. Voor u niet handig denk ik, gezien de prijs.
Ook met één dag in het weekend reizen kun je al een stuk goedkoper uit zijn met een abonnement. Wellicht is het onbekend, maar je zit tegenwoordig niet meer aan een abonnement vast. Elk abonnement is na een maand dagelijks opzegbaar.
Als je verder vrijwel nooit met de trein reist en het niet erg vind om eenmalig een e-tickets te bestellen is een Groepsticket (€ 72,00 voor 2 personen retour) het goedkoopst.
Een andere optie is een persoonlijke kaart met Flex Dal Voordeel (actieprijs € 2,95 voor de eerste 3 maanden, maar na een maand te beëindigen en 40% korting op treinreizen), of inderdaad een maandje Flex Weekend Vrij voor € 37,95
Met Dal Voordeel kost een enkele reis € 19,29 en je medereizigers kunnen zonder abonnement mee met Samenreiskorting voor dezelfde prijs.
Iets duurder dus, maar de komende 5 jaar hoef je dan niet meer met e-tickets te werken en zet je gewoon vanuit je luie stoel het Flex abonnement aan dat op dat moment het gunstigt is (voor een maandje).
Het hebben van een OV-chipkaart al dan niet met abonnement is ook een stuk flexibeler. Het aantal mensen op deze community die een paar dagen vantevoren een e-ticket hebben aangeschaft maar door onvoorziene omstandigheden (ziekte e.d.) uiteindelijk niet hebben kunnen reizen zijn talloos op deze community. E-tickets worden niet gerestitueerd.
Het hebben van een OV-chipkaart al dan niet met abonnement is ook een stuk flexibeler. Het aantal mensen op deze community die een paar dagen vantevoren een e-ticket hebben aangeschaft maar door onvoorziene omstandigheden (ziekte e.d.) uiteindelijk niet hebben kunnen reizen zijn talloos op deze community. E-tickets worden niet gerestitueerd.
Inderdaad. Eerder vandaag ook weer iemand die vandaag Flex Dal Voordeel op een nieuwe kaart bestelde waardoor het abonnement pas volgende week maandag in kan gaan, maar die wilde er al komende woensdag mee reizen en wilde het abonnement daarom eerder in laten gaan. Dat kan dus niet.
Bij volledige NS trajecten kun je ook nog kijken naar PrijsTijdDeals, maar wanneer je aan beide kanten van je traject met een andere vervoerder moet reizen is dat geen optie.
Al maak je maar 1 keer jaar gebruik van de OV-chipkaart door een maandje een Weekend Vrij of ander abonnement te nemen, je bent daarmee een stuk flexibeler dan met alleen e-tickets. En wanneer eenmaal Flex klant bent en je bij je voorkeuren acties/aanbiedingen aan hebt staan krijg je nog wel eens kans om goedkoop een Meereisretour te kopen (bv Wintercity, verjaardagcadeau, Weg=weg weken in de zomer). En dan kun je per keer kijken wat voordeliger is, een goedkoop e-ticket of een maandje een abonnement.
Wat ik nog wel eens gedaan heb is wanneer er een actie is dat wanneer er een actie is voor een gratis abonnement voor een maand dat bestellen en na een maand weer op Basis zetten. Heb ik geheel gratis weer voor 5 jaar een OV-chipkaart die indien nodig gewijzigd kan worden naar een kortingsabonnement. De enige OV-chipkaart die ik zelf betaald heb was mijn allereerste, toen hier in Zuid-Holland de strippenkaart afgeschaft werd en de kaart als introductie voor €1 besteld kon worden.
Tja, via het Wintercity trucje een maand gratis Dal Voordeel plus gratis nieuwe ov-chipkaart was natuurlijk wel het ultieme weggevertje. Kleine moeite en je kunt weer 5 jaar vooruit (voor zover de ov-chipkaart dan nog bestaat) 🤣
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.