Ik heb een e groepsticket daluren voor 2 personen gekocht voor het traject waddinxveen naar utrecht en terug dus retour
Ik hen daar 32euro pp voor betaald dus totaal €64,00
Nu blijkt dat een normaal kaartje voor dit traject 8,60 kost dus €17,20 retour is
Ik heb dus veel meer betaald dan nodig was
Kan ik het te veel betaalde terug vragen
Beste antwoord door Thom
In principe is de aankoop van de twee e-tickets voor de groepsticket onherroepelijk. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje onhandig om niet eerst te kijken wat het normaal kost.
Mogelijk is men coulant bij Klantenservice, maar ik ben daar bepaald niet zeker van. Wat in uw voordeel spreekt, is dat u zichzelf heeft benadeeld, en wie weet helpt dat. Het beleid bij e-tickets is vrij streng. Maar u kunt het proberen. Smile, be nice, en wie weet: 030 7515155 of een van de andere mogelijkheden van Klantenservice.
In principe is de aankoop van de twee e-tickets voor de groepsticket onherroepelijk. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje onhandig om niet eerst te kijken wat het normaal kost.
Mogelijk is men coulant bij Klantenservice, maar ik ben daar bepaald niet zeker van. Wat in uw voordeel spreekt, is dat u zichzelf heeft benadeeld, en wie weet helpt dat. Het beleid bij e-tickets is vrij streng. Maar u kunt het proberen. Smile, be nice, en wie weet: 030 7515155 of een van de andere mogelijkheden van Klantenservice.
Volgens de voorwaarden is wijzigen en restitutie van een gekocht e-ticket niet mogelijk. NS kan echter coulant zijn als de tickets nog niet gedownload zijn. Eenmaal gedownload heb je pech, je hebt dan een geldig ticket wat niet meer ongeldig gemaakt kan worden.
In dit geval hoeven de tickets niet per se ongeldig gemaakt te worden, ze willen nog steeds dezelfde reis maken. Je zou ook uit coulance het prijsverschil kunnen terugbetalen. Nog beter zou zijn een waarschuwing te tonen bij het bestellen van een groepsticket dat duurder is dan een vol tarief-ticket, maar daar zal wel geen personeel voor zijn 😉
In dit geval hoeven de tickets niet per se ongeldig gemaakt te worden, ze willen nog steeds dezelfde reis maken. Je zou ook uit coulance het prijsverschil kunnen terugbetalen. Nog beter zou zijn een waarschuwing te tonen bij het bestellen van een groepsticket dat duurder is dan een vol tarief-ticket, maar daar zal wel geen personeel voor zijn 😉
Wat nu mrfreeze, dat is een klantvriendelijke oplossing, -Aangepast door moderator-
Ik moet ook wel zeggen dat als je € 64,00 gaat betalen voor een kleine treinreis, je ook niet erg nadenkt…..
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.