beantwoord

hoe inchecken buitenlandse reizigers ?

  • 9 December 2023
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Mijn Britse vriend komt volgend jaar naar Nederland en we willen dan wat plaatsen bezoeken met trein en bus. Wat ervaren jullie als de handigste manier van reizen zonder ov chip? Kan ik beter overal kaartjes voor hem kopen, kan hij op mijn pinpas reizen of zie ik nog iets anders over het hoofd?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 9 December 2023, 11:14

Bekijk origineel

4 reacties

Ik neem aan dat hij toch wel een Britse pinpas of creditcard heeft en die kan gebruiken??

 

Reputatie 7
Badge +1

Mijn Britse vriend komt volgend jaar naar Nederland en we willen dan wat plaatsen bezoeken met trein en bus. Wat ervaren jullie als de handigste manier van reizen zonder ov chip? Kan ik beter overal kaartjes voor hem kopen, kan hij op mijn pinpas reizen of zie ik nog iets anders over het hoofd?

Als je veel wil reizen in een korte periode, denk ik dat het veel verstandiger is om wel een OV Chipkaart voor hem aan te schaffen en dan bijvoorbeeld een maand dal vrij of dal voordeel te nemen. 

Losse kaartjes zijn nu eenmaal heel duur in Nederland, één voordeel is wel dat je vriend uit het VK komt en ook daar zijn de prijzen voor het OV hoog.

Reputatie 7
Badge

Kijk eens waar jullie naar toe willen en reken uit hoeveel dat kost.

Reputatie 7
Badge +3

Als je veel wil reizen in een korte periode, denk ik dat het veel verstandiger is om wel een OV Chipkaart voor hem aan te schaffen en dan bijvoorbeeld een maand dal vrij of dal voordeel te nemen. 

As ​​​​@nadiehrotering zelf een NS een abonnement heeft kan de vriend voor de treinreizen in de daluren Samenreistickets kopen of Samenreiskorting laden op een (anonieme) OV-chipkaart en hoeft dan zelf geen Dal Voordeel abonnement te nemen. 

Verder sluit ik me aan bij wat Vareo zegt, op basis daarvoor kun je kijken of en welk abonnement het best geschikt is. 

 

Reageer