Skip to main content
beantwoord

Hoe los ik de boete op?


15 apr 2024 Ik scande op station Sittard per abuis OV-chipcaard voor Arriva in plaats van NS. Reed met een NS trein.
De conducteur gaf een boete en een ritprijs van 61.20 EUR.
Arriva schreef ook af (10 EUR).
Vraag? Is het mogelijk om de boete en  
wat zijn de manieren om dit probleem op te lossen.
Hartelijk dank voor uw hulp)

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Oleksandr12,

Neem voor de boete contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Voor het afgeschreven bedrag van Arriva kun je terecht op uitcheckgemist.nl. Geef dan als aankomststation ook Sittard op.

Bekijk origineel

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 19 april 2024

Hoi Oleksandr12,

Neem voor de boete contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Voor het afgeschreven bedrag van Arriva kun je terecht op uitcheckgemist.nl. Geef dan als aankomststation ook Sittard op.


  • Op het juiste spoor
  • 19 april 2024

Bedankt voor uw aandacht.

Ik wil graag toevoegen dat ik van Sittard naar Eindhoven ben gereden.

Ik heb het ticket betaald, alles is eerlijk.

Ongelukkige fout van het scannen van Arriva in plaats van NS. Het is geen overtreding.

De boete lijkt in deze situatie een aanfluiting van de waarheid.

Ik vind deze beslissing van de conducteur partijdig.

...maar dat is mijn mening, gewoon een simpele man)

Helaas heeft de klantenservice deze situatie niet waargenomen en zal ik uiteindelijk een dubbel Arriva-tarief en NS hoogst onaangename boete moeten betalen. Alsof ik een crimineel ben.

Dit is een uiterst onaangename situatie, niet eens financieel maar meer menselijk.

Met respect voor fatsoenlijke mensen:)


Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Het is zoals het is, en omdat je niet met Arriva gereisd hebt kun je het 10 euro instaptarief terug claimen via www.uitcheckgemist.nl (vul in Sittard - Sittard).

Voor die 50 euro toeslag, neem na enkele dagen (je krijgt nog een brief) contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat, social media) en leg uit dat je ingecheckt was bij de verkeerde vervoerder.

In de meeste gevallen krijg je die 50 euro wel terug, maar de ritprijs zonder korting (€ 11, 20 voor Roermond - Eindhoven) zul je moeten betalen.


Gisteren zondag 13 april heb ik de trein van 16.59 uur naar Den Helder genomen wij kwamen laat aan met het vliegtuig, was dus rennen naar de trein.

Mail is onder relatienummer:  en kenmerk: 

Ik heb mijn pas voor de scanner gehouden en ben ingestapt met mijn zoon en dochter.

Tien de medewerker van de NS ons controleerde bleek mijn pas niet gepakt te hebben.

De conducteur was uiterst vriendelijk en gaf aan dat hij een correctie zou maken.

 wij gingen van Schiphol naar station Sloterdijk

Dan lukte niet ivm mijn abonnement vorm, hij adviseerde om contact met jullie op te nemen.

Ik ben bij station Sloterdijk heb ik uit en in gecheckt, de kosten voor de rit van Schiphol naar station Sloterdijk wil ik zeker betalen.

Maar mijn vraag is kan de boete van E 50,- gecorrigeerd worden en dat allen de kosten van de rit die ik niet betaald heb in rekening worden gebracht. Ik had nl wel ingecheckt, mijn zoon en dochter hadden nl wel keurig de incheck op hun meereis kaart staan.

 

Ik wacht U recatie af.

Vriendelijke groet Nel de Jongste

 

Edit: Relatie- en kenmerknummer verwijderd door moderator.


Reageer