Skip to main content
beantwoord

Hoe toeslag op treinsreis declareren als deze niet te zien is op factuur?

Ik declareer mijn reiskosten bij mijn werk door het indienen van mijn reishistorie. Daar staan niet de toeslagen op voor een treinreis met bv de snelle trein Amsterdam-Rotterdam.

Kan de NS een bewijs geven hiervoor, zodat ik het kan declareren?

Beste antwoord door BasReist

Hi ​@yara cavalcanti araujo Hoe heb je deze toeslagen aangeschaft? Mijn ervaring leert dat ze in ieder geval met OVpay op ovpay.nl zijn terug te vinden, en bij reizen op saldo op ov-chipkaart.nl. En als je de kaart waarmee je de IC Direct toeslag hebt betaald gekoppeld hebt aan een mijn NS account, zijn ze daar ook terug te vinden. En ik neem aan ook op je maandelijkse NS flex overzicht, mocht je de kaart van een NS Flex abonnement hebben gebruikt. Bij aanschaf in de NS app kin je een screenshot maken en/of een bevestigingsmail gebruiken of een bewijs downloaden? (zelf geen ervaring mee)

Bekijk origineel

• Reisleider**
  • 6 april 2025

Hi ​@yara cavalcanti araujo Hoe heb je deze toeslagen aangeschaft? Mijn ervaring leert dat ze in ieder geval met OVpay op ovpay.nl zijn terug te vinden, en bij reizen op saldo op ov-chipkaart.nl. En als je de kaart waarmee je de IC Direct toeslag hebt betaald gekoppeld hebt aan een mijn NS account, zijn ze daar ook terug te vinden. En ik neem aan ook op je maandelijkse NS flex overzicht, mocht je de kaart van een NS Flex abonnement hebben gebruikt. Bij aanschaf in de NS app kin je een screenshot maken en/of een bevestigingsmail gebruiken of een bewijs downloaden? (zelf geen ervaring mee)

@BasReist dank je wel voor je snelle antwoord. Ik ben geholpen!

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

De toeslag op het perron geladen (heel verstandig buiten de spits, want € 1,80 ip.v. € 3,00) ❓

Dan inderdaad via OVpay wel te zien. Bij NS (Flex) zou het daar ook wel te zien moeten zijn, maar kan even duren.

Reageer