Skip to main content
beantwoord

Kaartje verdwijnt uit app na middernacht

Gisteren is mijn vrouw samen met mij vanaf station Breukelen naar Amsterdam Bijlmer ArenA gereisd. Ze had bij vertrek een retourtje met mijn samenreiscode gekocht. Kaartje in haar app op de telefoon.

Heenreis rond 19.00u geen probleem. Terugreis ingecheckt rond 23.45u op Bijlmer Arena. Trein van 23.58u vanuit Amsterdam Arena naar Breukelen terug genomen. Bij aankomt in Breukelen (na 00.00) bleek het kaartje te zijn verdwenen uit haar app en kon ze dus niet meer uitchecken. 

Is dit normaal en zo ja hoe moet je hiermee omgaan dan?

Beste antwoord door rvdborgt

Met een e-ticket kun je sowieso niet in- of uitchecken (het dient alleen voor controle en om poortjes te openen), maar het zou wel zichtbaar moeten blijven tot het einde van de geldigheidsperiode, dus tot 4u de volgende dag.

Bekijk origineel

12 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • Antwoord
  • 21 februari 2025

Met een e-ticket kun je sowieso niet in- of uitchecken (het dient alleen voor controle en om poortjes te openen), maar het zou wel zichtbaar moeten blijven tot het einde van de geldigheidsperiode, dus tot 4u de volgende dag.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2365 reacties
  • 21 februari 2025

​@Sem misschien handig voor jou? 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2365 reacties
  • 21 februari 2025

.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7253 reacties
  • 21 februari 2025
appletreelane schreef:

Nee, dat is niet normaal. Zoals rvdborgt ook al aangaf, zou het ticket gewoon zichtbaar moeten blijven.
Als je hierdoor de poortjes niet kunt openen, zou ik contact opnemen via de informatiezuil die bij de poortjes staat en de zaak uitleggen en vragen of zij op afstand het poortje voor je willen openen.
Was Antoon leuk?

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29850 reacties
  • 21 februari 2025

Komt het ticket dan ook niet bij ‘gebruikt’ of ‘verlopen’ (keertje naar links swipen)?

Het is evengoed geldig tot 04:00 volgende dag, voor controle in de trein of om poortjes te passeren.

Bij mij ontbreken ook de gebruikte tickets (zie alleen Aankomend ), maar die oude waren van 2022/2023 dus toch niet meer relevant. Ze staan nog wel op mijn telefoon maar de app toont ze dus niet meer. Vorige week nog wel…

Misschien weet ​@Sem meer inderdaad, heb hem een berichtje gestuurd.

• Auteur
  • Intercity
  • 5 reacties
  • 22 februari 2025
mrfreeze schreef:
appletreelane schreef:

Nee, dat is niet normaal. Zoals rvdborgt ook al aangaf, zou het ticket gewoon zichtbaar moeten blijven.
Als je hierdoor de poortjes niet kunt openen, zou ik contact opnemen via de informatiezuil die bij de poortjes staat en de zaak uitleggen en vragen of zij op afstand het poortje voor je willen openen.
Was Antoon leuk?

Anton Gaaei was best goed ja ðŸ˜€

• Auteur
  • Intercity
  • 5 reacties
  • 22 februari 2025
Robert B schreef:

Komt het ticket dan ook niet bij ‘gebruikt’ of ‘verlopen’ (keertje naar links swipen)?

Het is evengoed geldig tot 04:00 volgende dag, voor controle in de trein of om poortjes te passeren.

Bij mij ontbreken ook de gebruikte tickets (zie alleen Aankomend ), maar die oude waren van 2022/2023 dus toch niet meer relevant. Ze staan nog wel op mijn telefoon maar de app toont ze dus niet meer. Vorige week nog wel…

Misschien weet ​@Sem meer inderdaad, heb hem een berichtje gestuurd.

Niet geprobeerd maar goede suggestie. Toch vind ik dat vreemd als dat de oplossing is, dat je een kaartje uit de verlopen categorie nog zou kunnen (moeten) gebruiken……

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29850 reacties
  • 23 februari 2025

De QR/AZTEC code bepaalt de geldigheid van het ticket, niet waar die in de app staat (of na middernacht terecht gekomen is).

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2365 reacties
  • 23 februari 2025

De app ziet het als verlopen ticket omdat dat zo is ingesteld, maar de app bepaalt niet wanneer de ticket verloopt.

Dit is dus gewoon een bug in de app :)

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29850 reacties
  • 23 februari 2025

Ik zie verlopen tickets sinds kort helemaal niet meer in de app, dat is dan ook een bug.

Oh wacht, ik zie ik op mijn telefoon (via USB aangesloten op een computer, dat moet met Android 11 ook wel lukken) dat de hele folder mobileTikckets foetsie is:

Een maand geleden was die er nog! 

Sem
  • Developer NS app
  • 24 reacties
  • 24 februari 2025

​@appletreelane Gaat/ging het hierbij om de Android of iOS app?

Bij ​@Robert B zie ik dat het om Android gaat. 

Ik ga het in ieder geval melden bij het betreffende team. Dank voor het melden!

• Auteur
  • Intercity
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025
Sem schreef:

​@appletreelane Gaat/ging het hierbij om de Android of iOS app?

Bij ​@Robert B zie ik dat het om Android gaat. 

Ik ga het in ieder geval melden bij het betreffende team. Dank voor het melden!

Dit ging over Android

Reageer