meereisretour van €8,95 voor mijn vrouw ook geldigin 1e klasse wanneer ikzelf 1e klasse zit? In aanvulling, ik heb een abonnement en maak dezelfde dag gebruik van uw kortingscode om voor 1€ 1e klasse te rijden ipv 2e klasse.
Ja, dat mag.
Zaterdag wil ik met mijn- “dag -vrij -reizen” de kortingscode voor de 1ste klas gebruiken van de Wintercity-actie,
mijn man maakt gebruik van het meereisretour van €8,95.
mag hij dan ook met dit meereisretour gebruik maken van de 1ste klas?
Ja, want u heeft met de upgrade een eersteklaskaartje en uw man mag met u in dezelfde klasse meereizen. Ik neem aan dat u een keuzedag wilt gebruiken.
Dat klopt, ik ga mijn Keuzedag gebruiken met de kortingscode voor 1ste Klas-reizen
Net telefonisch contact gehad met de Klantenservice NS en de medewerkster kan mij niet met 100% zekerheid vertellen of mijn man ook mee mag reizen in de 1ste klas.
wie kan mij hier antwoord op geven?
In de voorwaarden voor deze Meereisretour staat:
• Alleen geldig in dezelfde klasse en op hetzelfde traject als de abonnementhouder met wie samengereisd wordt.
U heeft zelf een geldig 1e klas vervoerbewijs door de Keuzedag te combineren met de 1e klas upgrade, een medereiziger mag dan met de Meereisretour in dezelfde klasse meereizen, dus ook 1e klas.
In de voorwaarden voor deze Meereisretour staat:
• Alleen geldig in dezelfde klasse en op hetzelfde traject als de abonnementhouder met wie samengereisd wordt.
U heeft zelf een geldig 1e klas vervoerbewijs door de Keuzedag te combineren met de 1e klas upgrade, een medereiziger mag dan met de Meereisretour in dezelfde klasse meereizen, dus ook 1e klas.
Bedankt voor het heldere antwoord!
Let er op dat je bij het bestellen van het meereisretour "1e klas” kiest, dan komt het ook op het ticket te staan. De prijs blijft gelijk, 8,95. Dat voorkomt discussie met een conducteur.
Voorheen waren zulke meereisretours klasseloos. Begin december '24 waren ze alleen tweede klas, en nu kun je kiezen. Kan zomaar weer veranderen. Kies altijd eerste klas, ook als je toch tweede klas gaat reizen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.