beantwoord

per ongeluk retour gekocht

  • 23 December 2023
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Reis voor eerste keer met trein naar Schiphol. Wilde een retour op 5 Jan boeken, maar kan blijkbaar niet, retour is steeds op zelfde dag. Heb nu 60€ betaald, kan in Retourdatum nog aanpassen? Of helft van het bedrag terugkrijgen? Heenreis is vandaag...

icon

Beste antwoord door Thom 23 December 2023, 12:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik ben bang van niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Leuk of niet: Als het in de vorm van een e-ticket is, en u heeft het kaartje geopend of gedownload, dan  krijgt u het helaas niet terug. Retours voor verschillende dagen binnen Nederland bestaan in de praktijk niet en dat is al heel lang zo. Omdat het niet na te gaan is of u van de terugreis gebruik maakt of niet, zal Klantenservice hoogst waarschijnlijk teruggave weigeren. Sommigen doen dit bewust om iemand weg te brengen, reizen dangratis terug ,  en daar bent u het slachtoffer van. Het is niet na te gaan wat de intentie is. De meeste mensen zijn eerlijk, maar een te grote groep grijpt elke mogelijkheid tot risicoloze fraude aan.

 

Een in- en uitcheck met uw betaalpas was handiger geweest, maar daar heeft u niets meer aan nu.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ilsef,

In principe krijg je geen geld terug voor e-tickets, aangezien ze niet ongeldig gemaakt kunnen worden, en je er dus alsnog mee zou kunnen reizen. Je kunt proberen contact op te nemen met de klanteNService om te kijken of ze uit coulance toch iets voor je kunnen betekenen, maar dit zijn ze niet verplicht.

Reputatie 7
Badge +3

Voor een retour op verschillende dagen dien je 2 enkele reizen op 2 verschillende data te kopen.

Je kunt contact opnemen met klantenservice NS en hopen op coulance door vliegtickets voor beide data op dezelfde naam tonen.

Reageer