Reis voor eerste keer met trein naar Schiphol. Wilde een retour op 5 Jan boeken, maar kan blijkbaar niet, retour is steeds op zelfde dag. Heb nu 60€ betaald, kan in Retourdatum nog aanpassen? Of helft van het bedrag terugkrijgen? Heenreis is vandaag...
Ik ben bang van niet.
Leuk of niet: Als het in de vorm van een e-ticket is, en u heeft het kaartje geopend of gedownload, dan krijgt u het helaas niet terug. Retours voor verschillende dagen binnen Nederland bestaan in de praktijk niet en dat is al heel lang zo. Omdat het niet na te gaan is of u van de terugreis gebruik maakt of niet, zal Klantenservice hoogst waarschijnlijk teruggave weigeren. Sommigen doen dit bewust om iemand weg te brengen, reizen dangratis terug , en daar bent u het slachtoffer van. Het is niet na te gaan wat de intentie is. De meeste mensen zijn eerlijk, maar een te grote groep grijpt elke mogelijkheid tot risicoloze fraude aan.
Een in- en uitcheck met uw betaalpas was handiger geweest, maar daar heeft u niets meer aan nu.
Hoi Ilsef,
In principe krijg je geen geld terug voor e-tickets, aangezien ze niet ongeldig gemaakt kunnen worden, en je er dus alsnog mee zou kunnen reizen. Je kunt proberen contact op te nemen met de klanteNService om te kijken of ze uit coulance toch iets voor je kunnen betekenen, maar dit zijn ze niet verplicht.
Voor een retour op verschillende dagen dien je 2 enkele reizen op 2 verschillende data te kopen.
Je kunt contact opnemen met klantenservice NS en hopen op coulance door vliegtickets voor beide data op dezelfde naam tonen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.