Skip to main content
beantwoord

prijstijd deal

• 15 maart 2025
  • 9 reacties
  • 210 Bekeken

Als ik via mijn app een route van Alphen aan den rijn naar Bergen op Zoom zet, krijg ik geen prijs tijd deal te zien. Voor exact dezelfde input krijgt mijn vriend wel deze prijs tijd deal te zien. Hoe komt dit?

Beste antwoord door Op een dag

Hoi ​@lydju

Het wel of niet zien van PrijsTijdDeals kan met beschikbaarheid te maken hebben. Ik neem aan dat jullie tegelijkertijd zoeken met dezelfde gegevens. Dan is het wel wat vreemd dat de één ze wel ziet en de ander niet. 

Voor welke datum zoeken jullie?

Nadeel van een etiket is, dat na aankoop niets meer gewijzigd kan worden en er ook geen restitutie wordt verleend als de eticket onverhoopt niet gebruikt wordt. 

Soms kan het al voordeliger zijn om (tijdelijk) een Flex abonnement te nemen. Reizen jullie veel met de trein en op welke momenten is dat dan? 

Bekijk origineel

9 reacties

• Reisleider**
  • 101 reacties
  • Antwoord
  • 15 maart 2025

Hoi ​@lydju

Het wel of niet zien van PrijsTijdDeals kan met beschikbaarheid te maken hebben. Ik neem aan dat jullie tegelijkertijd zoeken met dezelfde gegevens. Dan is het wel wat vreemd dat de één ze wel ziet en de ander niet. 

Voor welke datum zoeken jullie?

Nadeel van een etiket is, dat na aankoop niets meer gewijzigd kan worden en er ook geen restitutie wordt verleend als de eticket onverhoopt niet gebruikt wordt. 

Soms kan het al voordeliger zijn om (tijdelijk) een Flex abonnement te nemen. Reizen jullie veel met de trein en op welke momenten is dat dan? 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13517 reacties
  • 15 maart 2025

Zoeken jullie allebei via de app? Zoeken jullie vanaf hetzelfde (ip)adres? Kijken jullie naar dezelfde datum/tijdblok?

Waarom de een wel prijstijddeals te zien krijgt te zien en de ander niet kan ik zo niet verklaren.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 15 maart 2025

Voor morgen (zondag) zie ik voor de meeste adviezen tussen 10:00-18:00 /!\ Alternatief vervoer tussen Rotterdam Alexander en Blaak (metro dus) en dan zijn er geen PrijsTijd Deals. NS vervoerbewijzen zijn wel geldig in de RET metro.

Voor andere datums zie ik op de website nooit PrijsTijd Deals voor Alphen a/d Rijn - Bergen op Zoom.

Ook wel grappig ​@Thom morgenavond kan je twee keer per uur rechtstreeks tussen Gouda en Eindhoven, er rijdt een intercity Eindhoven - Rotterdam - Utrecht (vandaag tot De Kuip/Stadion) 😅

https://treinposities.nl/ritinfo/20250316/28569

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 326 reacties
  • 15 maart 2025

Met NS flex dal voordeel reis je met 40% korting. Het grote voordeel is dat je zelf bepaalt hoe laat je gaat reizen, zolang je niet in de spits incheckt/je reis begint.

Je bent inclusief abonnementsprijs goedkoper uit dan vol tarief.

Reis je in het weekend, neem dan NS flex weekend vrij. Ook nu ben je goedkoper dan dan een retourreis vol tarief. Tevens kan binnen een maand nog een reis maken in het weekend.

Beide abonnement zijn doorlopend, na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 15 maart 2025
Seinhuis schreef:

Met NS flex dal voordeel reis je met 40% korting. Het grote voordeel is dat je zelf bepaalt hoe laat je gaat reizen, maar niet in de spits inchecken/je reis beginnen.

Daar ging de vraag niet over, iemand die incidenteel met PrijsTijd Deal e-tickets wil reizen (in het weekend zelfs) zal geen abonnement willen.

Hoe dan ook, ik ben wel benieuwd waarom de NS app PrijsTijd Deals zou tonen voor Alphen a/d Rijn naar Bergen op Zoom op datum of tijdstip X, ik krijg ze in ieder geval nergens te zien.

• Reisleider**
  • 101 reacties
  • 15 maart 2025

Blijkbaar ziet niet iedereen hetzelfde inderdaad. Ik zie wel PrijsTijdDeals voor morgen. ​@Robert B niet begrijp ik.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 15 maart 2025

Dat begrijp je goed ​@Op een dag maar leuk voor je als je via de app een ticket kan kopen met € 4,60 korting 🤔 Op mijn Android of via de webite lukt dat niet, Apple iOS misschien wel? Maar jouw screenshot is ook Android zo te zien.

Je hoeft daarvoor natuurlijk niet precies de trein van 12:09 te nemen, en welke prijs er op je (vooraf betaalde) e-ticket staat doet er niet toe, de code is gewoon geldig (of zou dat moeten zijn voor reizen binnen een bepaald tijdblok). 🤣

• Reisleider**
  • 101 reacties
  • 16 maart 2025

@Robert B had je dit zelf nog kunnen opzoeken op zaterdag 15-03-2025? Ik had het om 23.45 uur nog net kunnen opzoeken via de app op Android telefoon. Als je op de dag van je reisdag zelf zoekt, zijn er volgens mij nooit PrijsTijdDeals voor die dag, toch?

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 16 maart 2025
Op een dag schreef:

@Robert B had je dit zelf nog kunnen opzoeken op zaterdag 15-03-2025? Ik had het om 23.45 uur nog net kunnen opzoeken via de app op Android telefoon. Als je op de dag van je reisdag zelf zoekt, zijn er volgens mij nooit PrijsTijdDeals voor die dag, toch?

Prijs je rijk, maar welke datum ik ook kies, ik krijg nooit PrijsTijd Deals voor dat traject ❓

Zaterdagavond rond 19:00 opgezocht (en jij dus om 23:45). Voor wie ze wel te zien kreeg goede reis met die 20% korting!

Het lijkt wel ‘last minute’ korting maar dat bestaat niet, en dit topic was van zaterdagochtend.

Reageer