Erg onhandig deze verandering dat je van te voren een kaartje moet kopen. Stel je plan veranderd of je bent te laat om voor vieren in te checken. Waarom niet gewoon op de ov kaart van de meereizende?
Samenreiskorting
Beste antwoord door Thom
Op een persoonlijke chipkaart kan maar één persoon reizen, twee mensen kan zelfs niet met een kind boven de vier jaar. Inchecken kan/mag ook niet zonder kaart. U krijgt als samenreiziger een forse korting als u met iemand meereist en daar moet u inderdaad een beetje moeite voor doen. Domweg omdat u fraude moet ,en naar ik hoop en aanneem ook wilt voorkomen. Zonder het koppelen aan de hoofdreiziger in enige vorm, kan dat niet.
De procedure voor het samenreizen is inderdaad aangescherpt omdat er misbruik van werd gemaakt. Met name een kaartje met korting kopen zonder met iemand echt mee te reizen kwam veel voor. Nu moet er een koppeling zijn met de hoofdreiziger zodat deze vorm van benadeling van NS, en dan zeg ik het vriendelijk, niet meer mogelijk is.
Gezien de opstelling van dit publiek in de trein een grote verbetering van de behandeling van het NS-personeel dat gewoon zijn werk doet en zeker ook van de medereizigers die deze eeuwige domme excuses en soms zelfs agressie niet meer mee hoeven te maken.
Zoveel van te voren hoeft het niet, dus als uw plannen onzeker zijn, koopt u het kaartje zo laat mogelijk. Als u te laat bent om voor vieren in te checken, heeft u sowieso geen korting door de week.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.