Skip to main content
beantwoord

Toegangspoortjes passeren met e-ticket en niet met bankpas

  • 19 november 2022
  • 6 reacties
  • 1522 Bekeken

ik heb een online ticket, dat ik wil scannen om de toegangspoortjes te passeren. Maar ipv mijn ticket (op mijn telefoon) scant het poortje steeds mijn betaalpas (vanaf mijn telefoon) en verschijnt de melding "ongeldig, betaal anders". Ook wanneer mijn bankapp gesloten is gebeurt dit. Hoe kom ik nu langs de toegangspoortjes????

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Heb je een Android telefoon, dan NFC uitschakelen. De NS app zou dat automatisch moeten doen.

Voor iPhone, een recent topic 

Op welk station gebeurt dit?

Bekijk origineel

6 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29942 reacties
  • Antwoord
  • 19 november 2022

Welkom bij de NS Community!

Heb je een Android telefoon, dan NFC uitschakelen. De NS app zou dat automatisch moeten doen.

Voor iPhone, een recent topic 

Op welk station gebeurt dit?


Tjan
  • Reisleider*
  • 79 reacties
  • 19 november 2022
Storm3813 schreef:

ik heb een online ticket, dat ik wil scannen om de toegangspoortjes te passeren. Maar ipv mijn ticket (op mijn telefoon) scant het poortje steeds mijn betaalpas (vanaf mijn telefoon) en verschijnt de melding "ongeldig, betaal anders". Ook wanneer mijn bankapp gesloten is gebeurt dit. Hoe kom ik nu langs de toegangspoortjes????

Even als een simpele “technische” uitleg. Je hebt 2 verschillende poortjes, stom gedaan maar toch. Een daarvan is doorzichtig voor het scannen. Daar moet je zijn, deze doorzichtige scanners kunnen namelijk de QR van je ticket scannen. Ga je bij zo’n massief scanner staan dan scant deze alleen de NFC die aanwezig is (je bankpas bijv.). NS houdt graag van innoveren en moderniseren, maar houdt niet bij hoe ze dit het beste met de reizigers mee kunnen geven. Zo slijten grappig genoeg de NS Chipkaarten nog steeds te snel al bewaar je ze zorgvuldig. 
 

Mocht dit niet jouw probleem oplossen, dan heeft Robert de enige andere oplossing. Suc6

 

 


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 21 november 2022

Dank voor de reacties,  ik heb verschillende poortjes geprobeerd,  dus ik denk dat de oplossing bij het uitschakelen van NFC ligt. Dat ga ik de volgende keer proberen. 


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 21 november 2022
Robert B schreef:

Welkom bij de NS Community!

Heb je een Android telefoon, dan NFC uitschakelen. De NS app zou dat automatisch moeten doen.

Voor iPhone, een recent topic 

Op welk station gebeurt dit?

Op station Utrecht centraal


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 22 december 2023

De NS app op Android zet niet NFC automatisch uit. Dus handmatig doen als je een e-ticket wil scannen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29942 reacties
  • 22 december 2023
Pke1972 schreef:

De NS app op Android zet niet NFC automatisch uit. Dus handmatig doen als je een e-ticket wil scannen.

Dank voor die info, heb zelf geen telefoon met NFC.

Dan geldt dat over de NS app blijkbaar voor iOS, waar je NFC niet zelf kunt uitschakelen.


Reageer