Ik heb een vergissing begaan met bestellen van 2 e-tickets. I.p.v. twee retourtjes Weesp - Amsterdam C, heb ik twee tickets Weesp - Amersfoort C besteld. Zou dat nog te veranderen zijn ? Ik vermoed dat ik m’n geld wel kwijt ben (deze was duurder), maar ik wil naar Amsterdam en niet naar Amersfoort. Iemand ervaring met zoiets ? Voor komende maandag...
Deze community staat vol met soortgelijke ervaringen. Ondanks de waarschuwing dat er na betaling niets meer gewijzigd kan worden. Gelukkig bestaat er nog zoiets als coulance. Tenminste als de tickets nog niet gedownload of in de app gezet zijn. Neem daarvoor telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice.
Als je de juiste kaartjes alsnog bestelt voor dezelfde dag en contact op neemt met de Klantenservice kunnen ze vast wel wat voor je betekenen.
Vanaf Weesp naar Amsterdam en ook naar Amersfoort een ticket bestellen lijkt mij reden genoeg voor coulance (Asd is geen Amf) Dat is geen zinnig reismotief dus kan geen fraude zijn.
Maar Ams(foort)…Die tikfout is heel snel gemaakt soms. Ik zie een gevalletje 100% vergissing/coulance.
Als je de juiste kaartjes alsnog bestelt voor dezelfde dag en contact op neemt met de Klantenservice kunnen ze vast wel wat voor je betekenen.
Vanaf Weesp naar Amsterdam en ook naar Amersfoort een ticket bestellen lijkt mij reden genoeg voor coulance (Asd is geen Amf)
Maar Ams(foort)…Die tikfout is heel snel gemaakt soms. Ik zie een gevalletje coulance.
Als ik een kaartje wil bestellen krijg ik de hele stations naam te zien, dus wat meer tikfoutjes
NS is niet zo coulant als ticket geopend is, dus niet doen.
Als ik een kaartje wil bestellen krijg ik de hele stations naam te zien, dus wat meer tikfoutjes
NS is niet zo coulant als ticket geopend is, dus niet doen.
Ik denk daar anders over, want zo’n vergissing is natuurlijk snel gemaakt.
Dat foute ticket naar Amersfoort moet Amsterdam zijn, en komt dus goed zodra
De eerdere bestelling kan niet gewijzigd worden natuurlijk.
Bedankt voor jullie reakties.
Maar ik zag het pas toen het ticket uit de printer kwam, dus gedownload en wel .
De eerste keer dat ik de NS website bezocht, ik woon 30 jaar in Frankrijk, dus ik trein meer SNCF.
Applaus voor mezelf .
Ik bestel het juiste ticket, en zie dan wat er met het andere gebeurt nadat ik kontakt op heb genomen.
Prettige dag
De e-tickets krijg je nooit terug. Je had met het kaartje gewoon kunnen reizen naar Weesp. Amersfoort is verder weg dan het traject dan je wilde maken. Eigenlijk heb je (per abuis) gewoon een duurder kaartje gekozen dan dat je had willen aanschaffen.
Ik heb het ook eens gehad.. ben gewoon gaan reizen en zei bij controle dat ik m’n werkelijke reis had aangepast.
De e-tickets krijg je nooit terug. Je had met het kaartje gewoon kunnen reizen naar Weesp. Amersfoort is verder weg dan het traject dan je wilde maken. Eigenlijk heb je (per abuis) gewoon een duurder kaartje gekozen dan dat je had willen aanschaffen.
In dit geval ging het om 2 tickets van Weesp naar Am.sterdam Centraal, waar per ongeluk Am.ersfoort Centraal op terecht is gekomen.
Overduidelijk een vergissing, dus als je beide tickets bestelt (voor a.s. maandag) zou er uit coulance best iets vergoed kunnen worden.
De e-tickets krijg je nooit terug. Je had met het kaartje gewoon kunnen reizen naar Weesp. Amersfoort is verder weg dan het traject dan je wilde maken. Eigenlijk heb je (per abuis) gewoon een duurder kaartje gekozen dan dat je had willen aanschaffen.
In dit geval ging het om 2 tickets van Weesp naar Am.sterdam Centraal, waar per ongeluk Am.ersfoort Centraal op terecht is gekomen.
Overduidelijk een vergissing, dus als je beide tickets bestelt (voor a.s. maandag) zou er uit coulance best iets vergoed kunnen worden.
Geen overduidelijke vergissing, maar kwestie van niet opletten/kijken wat je bestelt. Stationsnamem worden duidelijk en volledig aangegeven tijdens het bestellen en voor betaling.
Geen overduidelijke vergissing, maar kwestie van niet opletten/kijken wat je bestelt. Stationsnamem worden duidelijk en volledig aangegeven tijdens het bestellen en voor betaling.
Dat wel, maar als je Am intikt en per ongeluk met een dikke vinger op Amersfoort tikt is dat een vergissing.
Gebeurt mij ook regelmatig in mijn navigatie app, op de verkeerde (maar bijna dezelfde) straatnaam tikken, en er vervolgens achter komen dat je de verkeerde kant op rijdt.
Koop je daarna alsnog de juiste tickets (zelfde namen en reisdatum) dan mag je effectief die dag reizen van Weert Weesp naar Amersfoort en vervolgens naar Amsterdam en weer terug naar Weesp.
Lijkt me niet iets dat iemand zou willen/gaan doen, vandaar mogelijk coulance.
Nogmaals bedankt allemaal,
zojuist nieuwe kaartjes besteld van Weert naar Amersfoort . NEE, van Weesp naar Amsterdam Centraal.
En ga dus contact opnemen met de NS want je weet maar nooit…
Prettige zondag.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.