Skip to main content
beantwoord

Verkeerd trein kaartje gekocht

Ik moet van AMSTERDAM CENTRAL naar Ommen, Ik kocht een kaartje in plaats van Amsterdam Central naar Ommen, van Ommen naar Amsterdam Centraal. Mijn vraag is kan ik mijn geld terug?

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Ali Arab,

Voor verzoeken tot restitutie moet je rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Als het kaartje echter al geopend is, wordt er meestal geen geld teruggegeven, omdat kaartjes niet ongeldig gemaakt kunnen worden en je er dus alsnog mee zou kunnen reizen.

Bekijk origineel

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 6 juni 2023

Hoi Ali Arab,

Voor verzoeken tot restitutie moet je rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Als het kaartje echter al geopend is, wordt er meestal geen geld teruggegeven, omdat kaartjes niet ongeldig gemaakt kunnen worden en je er dus alsnog mee zou kunnen reizen.

• Op het juiste spoor
  • 14 maart 2025

Ik heb het verkeerde kaartje gekocht. Ik wou namelijk met een jongeren dagkaart naar Nijverdal met een blauwnet trein vanaf zutphen maar kwam enkele minuten na de aankoop van het kaartje erachter dat dat niet mogelijk is. Ik zou daarom graag een refund willen ontvangen. 

Forum|alt.badge.img+1

Die ga je niet krijgen. Het is een kwestie van eerst de voorwaarden lezen en dan pas aanschaffen. Vervelend voor je maar het is niet anders.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 14 maart 2025
Nancy Gruben schreef:

Ik heb het verkeerde kaartje gekocht. Ik wou namelijk met een jongeren dagkaart naar Nijverdal met een blauwnet trein vanaf zutphen maar kwam enkele minuten na de aankoop van het kaartje erachter dat dat niet mogelijk is. Ik zou daarom graag een refund willen ontvangen. 

Zoals bij de info staat is een jongerendagkaart alleen geldig in NS treinen of NS vervangend vervoer. NS geeft geen geld terug voor e-tickets. Dat het kaartje niet geldig is bij Blauwnet is geen reden om alsnog geld terug te geven. Je zou telefonisch, via X, Facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice, maar ik geef je weinig kans.

Reageer