Op mijn NS account kan ik wel twee OV-chipkaarten registreren, namelijk ook de kaart van mijn partner. Op de tweede kaart kan ik echter geen abonnement (Flex) afsluiten. Daarvoor moet mijn partner een eigen account openen bij de NS. Wie weet wat de reden is voor deze beperking. Mijn partner is een digibeet en wil niets van accounts weten.
Tweede ov-kaart
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Bij elke volwassen persoon (naam op ov-chipkaart) hoort een apart klantnummer en dus bijbehorende Mijn NS account, tenzij het om bijabonnementen gaat maar die bestaan niet meer.
Je kunt andere kaarten weliswaar koppelen in jouw eigen Mijn NS en daarvan bijv. de Reishistorie inzien, maar niet de Facturen. Ook kan je geen producten op de kaart wijzigen.
Je moet dus een nieuw account aanmaken met de gegevens van je partner, en daarbij een ander e-mailadres gebruiken. Dat account is dan van de ‘contracthouder’.
Bij de meeste providers kan je een alias gebruiken waardoor mails gewoon in je eigen inbox aankomen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.