Skip to main content
beantwoord

Kan ik een andere binnenlandse route kiezen naar mijn Eurostar in Rotterdam?

  • 15 June 2024
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

Ik heb een ticket van Zutphen naar Londen met NS tot Rotterdam en vandaar de Eurostar. Het ticket laat me drie keer overstappen  naar Rotterdam, maar als ik een andere route kies is dat maar één keer. Dat is comfortabeler, temeer daar ik assistentie nodig heb bij het overstappen.
Kan ik een andere route kiezen zonder problemen?

9 reacties

Reputatie 7
Badge

Jazeker kan dat. U bent tot Rotterdam niet gebonden aan bepaalde treinen. U kunt gerust een andere route nemen als dat makkelijker is.

Reputatie 7
Badge +2

Klopt die reis zoals beschreven overigens wel? Eurostar rijdt sinds vandaag niet rechtstreeks vanuit Amsterdam en Rotterdam naar Londen wegens werkzaamheden op Amsterdam Centraal.

Reden dat ik het benoem is dat ik nergens reisroutes met drie overstappen van Zutphen naar Rotterdam zie, maar wel reizen met drie overstappen voordat in Brussel in de Eurostar gestapt wordt.
De optie met de minste overstappen in de huidige situatie lijkt Zutphen - Breda - Brussel - Londen te zijn, maar het hangt van het ticket af of TS die kan gebruiken. Als TS een ticket heeft met vanaf Rotterdam de IC naar Brussel en dan de Eurostar zie ik geen probleem, maar in geval het een ticket voor de Eurostar naar Parijs vanaf Rotterdam is (met dan een overstap in Brussel) zal de reis wel via Rotterdam moeten.

Reputatie 3

Holotrain, maak ik correct uit je post op dat je gebruik maakt van NS reisassistentie? Zou het kunnen dat je moet overstappen, gezien reisassistentie niet op alle stations wordt aangeboden?

Daniel, de reis vindt pas op 9 juli plaats. Hij loopt volgens mijn ticket over Arnhem en Utrecht naar Rotterdam. Die 3 overstappen zijn dus inclusief Rotterdam, en als ik via Breda reis zijn het er twee. Ik moet wel over Rotterdam.

Waar staat TS voor?

Reputatie 7
Badge

TS=topicstarter. Als het goed is heeft u in Brussel ook een overstap aangezien de Eurostar tot december niet rechtstreeks naar Londen gaat.

Badge +3

TS staat voor topicstarter, dus auteur zoals naast je naam staat.

Reputatie 7
Badge +4

Topic Starter, u dus in dit geval.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik een reis plan op 9 juli van Zutphen naar Rotterdam dan zijn er verschillende mogelijkheden. Maar meer dan 1 keer overstappen is beslist niet nodig, zelfs niet met de grootschalige werkzaamheden in Amersfoort.

Op 9 juli kun je van Zutphen via Zwolle of via Breda naar Rotterdam reizen, met 1 overstap.

Met een aanreisticket mag je gebruik maken van iedere route die de reisplanner aangeeft. Waarschijnlijk zijn de werkzaamheden pas in de reisplanner verwerkt nadat het oorspronkelijke ticket al was geboekt. Dat is heel vaak een knelpunt bij internationale reizen met binnenlands aanreistraject.

Ik raad wel aan om in overleg met reisassistentie een route te kiezen zodat alle assistentie goed gepland is.

Reputatie 7
Badge +2

Met een aanreisticket mag je gebruik maken van iedere route die de reisplanner aangeeft. Waarschijnlijk zijn de werkzaamheden pas in de reisplanner verwerkt nadat het oorspronkelijke ticket al was geboekt. 

Op 9 juli zijn er nog geen werkzaamheden die de reis van TS beïnvloeden (die week is in Amersfoort alleen het spoor naar Baarn nog buiten dienst).

Toen ik even specifiek op 9 juli plande bleek er een voor de hand liggender reden: overstappen in Arnhem, Utrecht en Rotterdam is de snelste optie.

Reageer