Skip to main content

Hallo,

sinds kort zijn ze bij NS Utrecht Centraal bezig met werkzaamheden aan de fietsenstallingen. Nu ben ik met fiets en krukken omdat ik niet ver kan lopen. Ik moet naar perron 19 of hoger. Hoe kom ik daar zonder een megastuk te moeten lopen met krukken? ik heb het reeds bij NS op het station gevraagd maar ze wisten het zelf ook niet. Iemand een goede tip?

Je hebt de fietsenstalling De Knoop aan de Jaarbeurszijde, deze is bewaakt dus je zou na de gratis 24 uur €1,35 per 24 uur bij moeten betalen…

Het is vooralsnog wel een eindje lopen...

Je hebt de fietsenstalling De Knoop aan de Jaarbeurszijde, deze is bewaakt dus je zou na de gratis 24 uur €1,35 per 24 uur bij moeten betalen…

Het is vooralsnog wel een eindje lopen...

De Knoop is een behoorlijk eind lopen naar het station.

Er is een tijdelijke stalling buiten op het Jaarbeursplein.

Dank voor jullie reacties. Ik wou de Knoop volgende week proberen. Ik heb nu de stalling aan de stadkant (die 3 verdiepingen tellende stalling) geprobeerd. Er was een ingang op -1 maar die komt bij spoor 5 uit. Dichtbij die ingang mogen allen kratfietsen staan en ik werd als mindervalide geweigerd onder het mom ‘regels zijn regels’. De medewerker van NS wist ook niet waar ik wel kon parkeren…. Ik heb eerst drie kwartier rondjes gefietst om een parkeerplek voor mijn fiets te vinden en vervolgens kilometers op krukken afgelegd. Maar als ik jullie zo beluister schiet ik ook niet echt op met parkeren bij de Knoop. Ik heb ook al een ander treinstation geprobeerd om met de stoptrein naar centraal te komen, maar daar was de lift buiten werking. Dus van dat station kon ik toentertijd ook al geen gebruik maken. Een ding is me na 4 maanden mindervalide zijn wel duidelijk geworden: NS is totaal niet ingericht op mindervaliden. Ik heb echt te doen met mensen die altijd mindervalide zijn en ben me nu meer bewust van waar ze tegenaan lopen. Gelukkig zijn er wel veel medereizigers die me willen helpen. Daar houd ik me dan maar aan vast. Ik vrees dat het voorlopig gewoon vermijden van Utrecht Centraal wordt. Of heeft iemand anders nog een goede tip zonder grote loopafstanden?   

Ik vrees dat je wel een punt hebt. De stalling op het jaarbeursplein is nu dus dicht en ik denk dat er weinig anders op zit dan via een ander station te gaan reizen. Ik vind trouwens dit punt wel apart in je betoog.

Er was een ingang op -1 maar die komt bij spoor 5 uit. Dichtbij die ingang mogen allen kratfietsen staan en ik werd als mindervalide geweigerd onder het mom ‘regels zijn regels’.

Die regels zouden juist in de huidige situatie waarbij dus 1 fietsenstalling voor lange tijd is gesloten zeker in jouw geval flexibel moeten worden toegepast mijns inziens. Misschien dat NS daar wel wat in kan betekenen??

Helaas zijn er veel liften stuk, vaak door vandalisme. Voor een actuele status van liftstoringen zou je deze site kunnen gebruiken. Zou je kunnen aangeven welk ander station je zou willen gebruiken?? Ik ga morgen een controlerondje doen en kom ook in de buurt van Utrecht. 

www.stationsliftstoringen.nl

Is station Utrecht Vaartserijn een optie? Of station Utrecht Leidscherijn?

Anders wordt het toch bij de tijdelijke stalling op het Jaarbeursplein de fiets neerzetten. De Knoop is zeker met krukken ver lopen.

Je zou als je echt niet jouw fiets dichtbij kwijt kunt ook een bus kunnen nemen.

Reageer