Als ik reisadviesen bekijk voor de EuroCity Direct naar Brussel-Zuid, zie ik vaak dat het oude materieel nog regelmatig wordt ingezet. Tegelijkertijd zie ik dat er ICNG-B materieel wordt gebruikt om binnenlandse trajecten van de Intercity direct, hoe komt het dat niet alle ICNG-B materieel wordt gebruikt voor de ECD aangezien het daar speciaal op aangepast is? Ook is te zien dat de Intercity van Den Haag Centraal naar Eindhoven Centraal steeds meer met het oude materieel rijdt, terwijl er voor de aanpassing van de dienstregeling vrijwel alleen gereden werd met ICNG materieel. Deze vraag is puur uit nieuwsgierigheid.
Het ICNG-B materieel wordt voor binnenlandse treinen gebruikt omdat er nog een tekort aan binnenlandse 8-wagenstellen is. Aangezien tegenwoordig meer standplaatsen treinen over de HSL rijden (doordat naar Amersfoort en Lelystad gereden wordt) moeten die binnenlandse treinen met ICNG rijden. Het personeel op die standplaatsen is namelijk wel op ICNG opgeleid maar niet voor de Traxx met ICR.
De standplaatsen die op de Eurocity direct rijden hebben wel machinisten die bevoegd zijn met de Traxx te rijden, dus daarom rijdt de ECD dan nog met het oude materieel. Voor Den Haag - Eindhoven geldt hetzelfde, die reed voorheen ook met het oude materieel dus daar is het personeel dat die treinen rijdt ook voor bevoegd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.