Ik dacht dat ik mijn foto heb uploaded op het moment van de email die ik heb ontvangen. Daarna heb ik een brief als herinnering ontvangen.
Hoe kan ik checken of ik inderdaad mijn foto al heb uploaded?
Mvrgr
Angela
Ik dacht dat ik mijn foto heb uploaded op het moment van de email die ik heb ontvangen. Daarna heb ik een brief als herinnering ontvangen.
Mvrgr
Angela
Mvrgr
Angela
Hoi Angela, dit kan je denk ik het beste even checken bij de klantenservice van OV-Chipkaart (te bereiken op 0900-0980) of bij de Klantenservice van NS door te bellen naar 0307515155 of een berichtje te sturen op Facebook, X of in de chat. Op dit forum zitten ook wel moderators van NS die het een en ander kunnen uitzoeken, maar responstijd via andere kanalen is sneller.
Alvast veel reisplezier met je (nieuwe) OV-Chipkaart en een goed 2025 gewenst!
Het handigste is denk ik nog een keer te uploaden. Bedenk dat de brieven van NS volledig automatisch worden verzonden en zaken kunnen elkaar wel eens kruisen.
Hoe kan ik checken of ik inderdaad mijn foto al heb uploaded
Door je mail te checken. Als het uploaden gelukt is krijg je een bevestigingsmail van NS dat je pasfoto is ontvangen.
Aan bellen met OV-chipkaart heb je weinig, want die beginnen pas 6 weken voor de einddatum van je kaart met de vernieuwing.
Je kunt wel een Mijn OV-chip account aanmaken, vanaf die 6 weken zou er dan moeten staan ‘wordt vernieuwd’, en als er een week of 5 voor de einddatum nog steeds staat ‘verloopt binnenkort’ kun je de kaart zelf vernieuwen en de € 7,50 terug claimen bij de NS (je hebt daar recht op want anders hadden ze niet om een pasfoto gevraagd).
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.