Skip to main content
beantwoord

In de wintercity actie moet je je meereisretour voor 31 januari 2025 activeren. Tot hoe lang kan je nu een reisdatum vastleggen?

• 26 januari 2025
  • 5 reacties
  • 256 Bekeken

Einddatum 310125 voor een meereisretour; tot hoe lang na 310125 kan je de reisdatum vastleggen?  Op bv 28 februari of 2 april?

Beste antwoord door Momo

Code invullen en proberen is niet eens nodig, staat gewoon in de voorwaarden (ook in de ontvangen mail).

• De code is te verzilveren en te gebruiken tot en met 31-01-2025 

Dat vind ik op zich wel zo handig ook, stel je kunt hem tot 31 januari verzilveren en een reisdatum kiezen in februari of maart dan loop je altijd het risico dat je om één of andere reden dan niet kan en kun je vanwege de voorwaarden van e-tickets je geld niet niet meer terug krijgen. De keren dat je bij een actieticket wel een latere datum kon kiezen dan de uiterste verzilverdatum waren er vaak weer meerdere van dit soort vragen/klachten. 

Bekijk origineel

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 26 januari 2025

Je kunt een reisdatum tot uiterlijk 31 januari kiezen. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 26 januari 2025

Welkom bij de NS Community.

Normaal gesproken is dat hooguit enkele weken of een maand in de toekomst. April gaat dus niet lukken.

Probeer het zelf maar door de code in te vullen op https://www.ns.nl/kaartjes/couponcode, mijn codes zijn helaas al gebruikt.

Edit: dank ​@Momo dus vandaag verzilveren kan nog voor een reisdatum in januari?

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 26 januari 2025

Code invullen en proberen is niet eens nodig, staat gewoon in de voorwaarden (ook in de ontvangen mail).

• De code is te verzilveren en te gebruiken tot en met 31-01-2025 

Dat vind ik op zich wel zo handig ook, stel je kunt hem tot 31 januari verzilveren en een reisdatum kiezen in februari of maart dan loop je altijd het risico dat je om één of andere reden dan niet kan en kun je vanwege de voorwaarden van e-tickets je geld niet niet meer terug krijgen. De keren dat je bij een actieticket wel een latere datum kon kiezen dan de uiterste verzilverdatum waren er vaak weer meerdere van dit soort vragen/klachten. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 26 januari 2025
Momo schreef:

Verzilveren == reisdatum kiezen, dus net zoals bij andere e-tickets is eenmaal op datum gezet niet meer te veranderen.

Dan mag je klagen zoveel je wilt (geld terug want ik heb mijn been gebroken of zo…) maar dat lukt je toch niet, al was de geplande reis vandaag of morgen of wanneer dan ook in januari.

Ging mij erom welke uiterlijke reisdatum je krijgt als je het vandaag probeert, en dat zou dus gewoon 31 januari moeten zijn.

En mocht het toch lukken om met een Wintercity code een meereisretour voor ergens in februari te bestellen dan is dat gewoon geldig (ook al zeggen de voorwaarden iets anders).

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 26 januari 2025
Robert B schreef:

Ging mij erom welke uiterlijke reisdatum je krijgt als je het vandaag probeert, en dat zou dus gewoon 31 januari moeten zijn.

En dat is ook 31 januari, er is geen pijltje om naar de volgende maand te gaan.

Robert B schreef:

En mocht het toch lukken om met een Wintercity code een meereisretour voor ergens in februari te bestellen dan is dat gewoon geldig (ook al zeggen de voorwaarden iets anders).

Ik kan verder prima handmatig een datum in februari invullen door een gekozen datum in januari te overschrijven, maar dan wordt de actiecode niet gebruikt en betaal je €33.

Reageer