Skip to main content
beantwoord

Wifi werkt niet, alle mogelijkheden geprobeerd

  • 16 september 2019
  • 27 reacties
  • 16618 Bekeken

Het verbinden met WiFi lukt niet, ik krijg geen popup. Als ik vervolgens naar nstrein.ns.nl ga lukt het ook niet en via Google.nl ook niet. Ik bevind mij nu in treinstel 8646, intercity van Heerlen naar Enkhuizen. Ik heb een lange afstand af te leggen meerdere malen per week en loop steeds vaker tegen dit probleem aan.

Beste antwoord door Stijn NS

Er zijn in dat geval een aantal acties die je kunt proberen, waardoor het mogelijk wordt opgelost. Zelf navigeren naar nstrein.ns.nl is daar een van (wat je al hebt geprobeerd), maar je kunt ook proberen om de cookies van je browser te verwijderen, of vliegtuigmodus aan en uit te zetten (dat laatste werkt bij mij zelf wel eens).

Mocht dit allemaal niet helpen dan kunnen we proberen om het netwerk te laten resetten, daarvoor hebben we dan het treinstelnummer nodig, zo dicht mogelijk bij het moment waarop je de problemen ondervond. In zo'n situatie kun je dat het beste sturen via een Tweet, gezien we die doorgaans het snelste oppakken.
Bekijk origineel

27 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9239 reacties
  • 16 september 2019
Hallo Danoontjepower en welkom bij de NS Community,

Begrijp ik goed dat je de WiFi wel ziet? Krijg je wel verbinding op andere trajecten?

  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 16 september 2019
Ik zit niet zo regelmatig op andere trajecten. Soms lukt het wel soms niet maar de afgelopen week en vandaag niet. Ik zie wifi, ik verbind, maar kan niet bij het voorwaarden scherm komen en dus ook niet gebruik maken van de WiFi.

Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 6369 reacties
  • Antwoord
  • 16 september 2019
Er zijn in dat geval een aantal acties die je kunt proberen, waardoor het mogelijk wordt opgelost. Zelf navigeren naar nstrein.ns.nl is daar een van (wat je al hebt geprobeerd), maar je kunt ook proberen om de cookies van je browser te verwijderen, of vliegtuigmodus aan en uit te zetten (dat laatste werkt bij mij zelf wel eens).

Mocht dit allemaal niet helpen dan kunnen we proberen om het netwerk te laten resetten, daarvoor hebben we dan het treinstelnummer nodig, zo dicht mogelijk bij het moment waarop je de problemen ondervond. In zo'n situatie kun je dat het beste sturen via een Tweet, gezien we die doorgaans het snelste oppakken.

  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 19 september 2019
Oke, bedankt! Vliegtuigmodus al geprobeerd maar dat werkte niet. Cookies zal ik ook eens proberen.

  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 27 december 2019

WiFi werkt hier totaal niks! Ik heb allerlei geprobeerd en elke keer zegt “unable to join the network WiFi in de trein”.  Ik heb ook cookies verwijdert en werkt niks! Ik zit momenteel in de trein vanuit Groningen naar Utrecht. Ik baal stekker. Echt niet normaal! Ik verplaatst ook naar andere plek en werkt niks! Hoe gaan jullie (NS) dan oplossen? Ik merk wel vaak als ik in de trein zit en vaak werkt niet met WiFi in de trein. Echt hopeloos!


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3106 reacties
  • 27 december 2019

Hi Snoopyfreak en welkom op onze NS Community. Heb je bovenstaand advies ook al opgevolgd? En is het druk in de trein?


  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 27 december 2019
Laura NS schreef:

Hi Snoopyfreak en welkom op onze NS Community. Heb je bovenstaand advies ook al opgevolgd? En is het druk in de trein?

Heb alles geprobeerd. Niks werkt! Nu wel druk in trein. Maakt niet uit als de trein druk is, werkt wel vaak. Maar vandaag niet! Totaal niks! 👎


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3106 reacties
  • 27 december 2019

Dus, om dingen uit te sluiten, verbind je met het netwerk, ga je naar nstrein.ns.nl, vink je aan dat je akkoord gaat en dán gaat het mis? Of eerder al? En heb je een screenshot van wat je ziet? Of een foto ervan in ieder geval? :)


  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 27 december 2019
Laura NS schreef:

Dus, om dingen uit te sluiten, verbind je met het netwerk, ga je naar nstrein.ns.nl, vink je aan dat je akkoord gaat en dán gaat het mis? Of eerder al? En heb je een screenshot van wat je ziet? Of een foto ervan in ieder geval? :)

Ook geprobeerd en niks. 

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2740 reacties
  • 27 december 2019

begin 'ns met gewoon logisch nadenken.

Zit je in een trein waar WiFi wel wordt aangeboden?

Zo ja-zijn er andere reizigers in dezelfde wagon die wel toegang hebben?

Tip: als die screens helemaal statisch zijn en geen treininfo tonen, dan ligt de WiFi in de hele trein eruit. Dan moet je dus via je provider op je tegoed of abo aansluting zoeken.

Als dat allemaal wel in orde is- je smartfone uitzetten en dan weer aan zodat ie opnw de beschikbare kanalen gaat afzoeken.


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3106 reacties
  • 27 december 2019

Dankjewel! Is je iPhone ingesteld een vast IP adres af te dwingen? Anders zou je kunnen proberen hem op statisch te zetten.

Dan staat er onder 'configureer IP adres’ handmatig. Dan dien je hem op automatisch in te stellen. Dan zou het moeten werken!


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30085 reacties
  • 27 december 2019

Geven de schermen in de trein wel actuele info? Zo niet, dan kan je via Twitter @NS_online het treistelnummer doorgeven zodat ze de boel een reset kunnen geven.

Gebeurt de laatste tijd nogal regelmatig, bij mij onlangs in 3 van 4 treinen geen of maar ‘half’ verbinding. Dan zie je dus wel wat info over je trein maar zonder opmaak, waardoor je de voorwaarden voor internet niet kunt accepteren.

Zoek vooral ook op https://community.ns.nl/search?q=wifi%20werkt%20niet


  • Intercity
  • 8 reacties
  • 12 april 2021

Ik heb ook sinds een paar weken geen WiFi meer. Ik heb de ns-cookies al verwijderd (of moet ik ze allemáal verwijderen, ook die van Google), vliegtuigmodus, naar die website van nstrein.ns.NL gaan werk niet (ook niet met mobiel internet trouwens).

Ik had al een tijdje dat ie niet automatisch dat aanvinkscherm gaf maar dat ik daar zelf via Safari naartoe moest, maar dat werk nu ook niet meer. Geen statische schermen in de trein dus internet zou het moeten doen. Wat gaat hier mis?


Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 6369 reacties
  • 12 april 2021

Heb je alle tips geplaatst in dit topic ook al geprobeerd? Hebben andere reizigers er in de treinen waar je in zit ook last van?


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25089 reacties
  • 12 april 2021

Overweeg een 4G-abonnement. Dat werkt. Bovendien kunt u dan het Internet gebruiken zoals u  gewend bent. Wifi in de trein is een afgeknepen verbinding, maar wel bruikbaar voor e-mail en wat browsen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30085 reacties
  • 12 april 2021

nstrein.ns.nl is grotendeels vervangen door een nieuwer ‘portaal’, en werkt sowieso hooguit via het Wi-Fi netwerk van de trein zelf.


  • Intercity
  • 8 reacties
  • 20 april 2021

Het ligt blijkbaar aan mijn eigen telefoon want met m’n werktelefoon doet hij het wel...


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 17 juni 2021

WiFi doet het in de NS-treinen niet altijd, maar overwegend wel op m’n telefoon. Ik zit momenteel echter in de trein tussen Leeuwarden en Rotterdam en daar werkt ‘ie nu helaas niet. Geen ramp, gelukkig ben ik vrij en heb ik een boek bij me. Wat ik daarbij na het lezen van al het bovenstaande wel duidelijk wil vermelden is dit: anno 2021 is WiFi een basisbehoefte geworden (geen extravagante bonus of iets dergelijks), zeker voor de zakelijke reiziger. Het hoort inmiddels onderdeel te zijn van de ‘package’ die NS als product aanbiedt. Net zoals in een hotel (ook hier: zeker zakelijk) alleen een bed niet meer voldoet. Laat staan als we straks in het 5G-tijdperk zitten. Inmiddels overweeg ik steeds meer een andere vorm van transport wanneer NS dit onvoldoende serieus neemt en oplost.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30085 reacties
  • 17 juni 2021

@Bartvwww met name een zakelijke reiziger zou daar niet van afhankelijk moeten zijn, want een unlimited (5 GB/dag of ‘fair use’) databundel kost tegenwoordig minder dan één retourtje Eindhoven - Amsterdam. Het 4G bereik in een trein is in de regel prima, en in tunnels doet de wifi het ook niet.

En dan heb je ook nog alle snelheid voor jezelf i.p.v. delen met anderen of ‘gecapped’ op 512 kbps. Dat nog afgezien van je veiligheid op een ‘open wifi’ netwerk, want lang niet alle VPN varianten werken op de wifi van een trein.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9239 reacties
  • 17 juni 2021

Ik snap dat dit als een basisbehoefte wordt gezien, maar ons doel is toch echt het vervoeren van reizigers van a naar b. Onze WiFi is een extra service.


  • Intercity
  • 560 reacties
  • 17 juni 2021

Je hebt toch gewoon een databundel op je eigen mobiele abonnement? Hoezo ben je dan afhankelijk van de WiFi van de NS?


  • Intercity
  • 560 reacties
  • 17 juni 2021
Bartvwww schreef:

WiFi doet het in de NS-treinen niet altijd, maar overwegend wel op m’n telefoon. Ik zit momenteel echter in de trein tussen Leeuwarden en Rotterdam en daar werkt ‘ie nu helaas niet. Geen ramp, gelukkig ben ik vrij en heb ik een boek bij me. Wat ik daarbij na het lezen van al het bovenstaande wel duidelijk wil vermelden is dit: anno 2021 is WiFi een basisbehoefte geworden (geen extravagante bonus of iets dergelijks), zeker voor de zakelijke reiziger. Het hoort inmiddels onderdeel te zijn van de ‘package’ die NS als product aanbiedt. Net zoals in een hotel (ook hier: zeker zakelijk) alleen een bed niet meer voldoet. Laat staan als we straks in het 5G-tijdperk zitten. Inmiddels overweeg ik steeds meer een andere vorm van transport wanneer NS dit onvoldoende serieus neemt en oplost.

Ik gebruik nooit digitale apparaten in de trein en ik kan me nauwelijks voorstellen dat die voor ál de mensen die dat wel doen, van levensbelang is. Waarom moet ik daar dan wél aan meebetalen, want die WiFi in de trein zal toch door iemand betaald moeten worden.


  • 0 reacties
  • 17 juni 2021
Bartvwww schreef:

WiFi doet het in de NS-treinen niet altijd, maar overwegend wel op m’n telefoon. Ik zit momenteel echter in de trein tussen Leeuwarden en Rotterdam en daar werkt ‘ie nu helaas niet. Geen ramp, gelukkig ben ik vrij en heb ik een boek bij me. Wat ik daarbij na het lezen van al het bovenstaande wel duidelijk wil vermelden is dit: anno 2021 is WiFi een basisbehoefte geworden (geen extravagante bonus of iets dergelijks), zeker voor de zakelijke reiziger. Het hoort inmiddels onderdeel te zijn van de ‘package’ die NS als product aanbiedt. Net zoals in een hotel (ook hier: zeker zakelijk) alleen een bed niet meer voldoet. Laat staan als we straks in het 5G-tijdperk zitten. Inmiddels overweeg ik steeds meer een andere vorm van transport wanneer NS dit onvoldoende serieus neemt en oplost.


Als zakelijk reiziger ben je toch gewend om er voor te zorgen dat je alles zelf in de hand hebt, ik had al snel geleerd dat ik altijd een backup plan had voor het geval dat.  Zelf maak ik helemaal geen gebruik van de NS wifi, buiten het feit dat er risico's zijn met gebruik van openbare wifi werkt mijn eigen wifi van de telefoon beter en wat kost dat tegenwoordig nou nog?  En zakelijk kun je de kosten nog opvoeren en aftrekken van de winst ook, scheelt je weer belasting betalen.


  • Intercity
  • 9 reacties
  • 22 mei 2022

Hoi

Ik heb een vraag.

 Als ik geen wifi heb dan kan ik de dienstregeling in de mijn ns app ook niet zien hoe is dit mogelijk?

Ik vind dit erg vervelend.

 

Groet.


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4091 reacties
  • 22 mei 2022

Zorgen dat je data hebt.


Reageer