Ik meen me te herinneren dat ooit 30 procent van de winst van de NS uit de eerste klasse kwam. Ik vraag me af of dat nog steeds zo is. Er wordt zo weinig gecontroleerd dat ik denk dat veel eerste klasse reizigers geen eerste klasse kaartje meer kopen of de auto pakken. Ik reis al weer sinds 3 maanden dagelijks tussen Utrecht en Amsterdam en nog nooit controle gehad. Conducteur zit wel meestal bij mij in de eerste klasse uit te rusten. Allemaal niet zo heel erg, maar ik hoor om me heen mensen zeggen dat ze een tweede klasse kaartje hebben maar er toch nooit gecontroleerd wordt en als het toch eens gebeurt er ook geen boete is maar de conducteur je vriendelijk vraagt om naar de tweede klasse te gaan. Conducteur wil natuurlijk ook geen klappen krijgen, dat begrijp ik wel. Zwartrijden is geen enkel risico dus en omdat er nooit gecontroleerd wordt gaan steeds meer mensen dat doen verwacht ik. Ondertussen is de eerste klasse zo druk geworden dat je er niet meer kunt werken en eigenlijk nauwelijks meer kunt zitten. Weggegooid geld dus en als steeds meer mensen zo denken sneuvelt de eerste klasse vanzelf omdat er geen financiele reden voor de NS is om m te handhaven....
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.