We waren gelukkig, we hadden geen auto nodig, en we konden alles bereiken. Ik rij een 7 km/u sneller dan mijn vriendin en kan ook een pak verder rijden. Bij korte afstanden trek en duw ik haar vooruit. Heel leuk, we krijgen opmerkingen dat we een romantisch koppel zijn. Maar dit gaat niet voor lange afstanden. We hebben de oplossing gevonden: een tandem. En niet zo maar een tandem. Langs voor is het een ligfiets, daar zit ik meestal. Mijn vriendin kijkt boven mij uit, dus we hebben beide een goed zicht. Onze hoofden zijn dicht bij elkaar, we kunnen elkaar zonder probleem goed verstaan, en kunnen samen genieten. Het vergt wat samenwerking, maar dit versterkt een relatie. Door de ligfiets kunnen we vrij snel rijden en houden we oudere mannen op koersfietsen bij. Dan vragen ze waar onze motor zit. "Onze motor zit vooraan", antwoordt mijn vriendin. Het is genieten. We kunnen grotere afstanden aan en kunnen sneller ergens zijn. Het is wel geen goedkope fiets. Maar we zeiden, we gaan geen auto meer kopen, dit hebben we er voor over. En nu verbiedt de NS tandems op de trein! Wij hebben nu veel minder vrijheid. We hadden nog zoveel plannen. Er zijn zoveel mooie plaatsen in Nederland die enkel met de fiets te bereiken zijn. We kunnen nu minder doen op een dag, sommige afstanden liggen buiten ons bereik. We hebben een fietsvakantie gedaan, van Zuid-Holland tot in Emden, Oost-Friesland. Terug met de trein. Dit kan niet meer. De broer van mijn vriendin woont op een goeie 40 km van een Nederlands station, met de tandem was dit te doen, zonder gaat het veel langer duren en gaan we minder lang bij haar broer kunnen zijn. Wat nu? Een auto kan mijn vriendin zich eigenlijk niet veroorloven. Een goede elektrische fiets, dat is niet goedkoop en waar gaan we die zetten? We zijn ook sportief, milieuvriendelijk en zouden het liefst op eigen kracht overal geraken. Waarom neemt de NS ons vrijheid en genot af?
beantwoord
Waarom neemt de NS vrijheid en genot van ons af?
Beste antwoord door Tamzin
De reden is dat buiten model fietsen voor veel overlast in de trein zorgen en ook erg veel plaats in beslag nemen. Er waren al jaren veel klachten over.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.