Vanmorgen ben ik op station Velperpoort ingecheckt met Arriva, omdat ik een trein naar Arnhem wilde nemen en volgens de dienstregeling kwam Arriva als eerste. Ik ben in de eerste trein gestapt. Ik had niet in de gaten dat het geen Arriva trein was. De conducteur zei, dat ik foutief was ingecheckt en veranderde dat. Verder zei hij niets. Nu krijg ik bericht dat ik 50€ boete heb! Hoe kan ik dat aanvechten? Ik reis heel zelden met de trein en heb redelijk wat moeite het allemaal goed te doen.
hopelijk heeft iemand een advies, bedankt, Julie
foutieve incheck
Beste antwoord door Thom
De conducteur hoeft niets te zeggen, in verband met de vele agressieve reacties die reizigers soms hebben. De verharding is al dusdanig dat er conducteurs zijn die nog nauwelijks controleren, die willen ‘s avonds ook zonder ellende achter de boerenkool zitten.
U zit fout, en niet de conducteur die u beboet, dat zou de omgekeerde wereld zijn. De boete is dus terecht, maar u kunt contact opnemen met Klantenservice die de verhoging soms kwijtscheldt. 030 7515155, dan kunt u het uitleggen. U heeft zonder meer geen recht op kwijtschelding, u moet correct inchecken en het is coulance als het kwijtschelden gebeurt. Als u verder een goed NS-verleden heeft, doet men dat nog wel eens. Succes is echter niet gegarandeerd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.