Skip to main content
beantwoord

het display systeem doet niks.

  • 15 december 2024
  • 6 reacties
  • 173 Bekeken

Ik zit nu in de trein en merk op dat het route informatie systeem in de trein niks doet.

Dit display systeem is eigenlijk wel belangrijk want hier zien wij als reizigers natuurlijk de belangrijke reis informatie op.

Ik heb zojuist gesproken met een medewerker en die benoemde dat dit een probleem is in meerdere treinen momenteel. 

Dus bij deze een attentie van een reiziger die het functioneren van het interne informatie systeem echt mist. 

Beste antwoord door West

Waarschijnlijk om treinpersoneel meer en meer werk uit handen te nemen en zo stapje bij beetje richting autonoom rijden toe te werken. Vind het zelf ook jammer, bijvoorbeeld dat gepriegel met die ouderwetse boordcomputer in de SGM om de omroep en display in te stellen had ook altijd wel z'n charme. Als ik nu een bestemming (buitenzijde) voor bijvoorbeeld de VIRM in wil voeren dan accepteert ie dat ongeveer 10 seconden voordat het systeem het weer terug laat springen naar wat er op afstand is voorgeprogrammeerd. Erg onhandig bij storingen en wijzigingen kan ik je vertellen. 

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 15 december 2024

Dit probleem komt inderdaad meer voor in treinen, het treinpersoneel vergeet wel eens de reisinformatie goed aan te zetten. 😃

En soms is de reisinformatiesysteem echt defect


  • Machinist NS
  • 15 december 2024
Gorott schreef:

Dit probleem komt inderdaad meer voor in treinen, het treinpersoneel vergeet wel eens de reisinformatie goed aan te zetten. 😃

 

Nee, treinpersoneel heeft daar geen invloed meer op. Alle informatie binnenin de trein wordt op afstand geregeld. Werkt het niet, dan kunnen wij het niet even gauw instellen. 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 15 december 2024
West schreef:
Gorott schreef:

Dit probleem komt inderdaad meer voor in treinen, het treinpersoneel vergeet wel eens de reisinformatie goed aan te zetten. 😃

 

Nee, treinpersoneel heeft daar geen invloed meer op. Alle informatie binnenin de trein wordt op afstand geregeld. Werkt het niet, dan kunnen wij het niet even gauw instellen. 

Waarom... ik vind het toch vrij absurd dat alles, maar dan ook echt alles geautomatiseerd moet worden. Zijn wij mensen echt zo lui of incapabel?

 

Bijna alles in de trein is dus geautomatiseerd EN storingsgevoelig.

Van wc's tot tussendeuren en dus ook de reizigersinformatie.


  • Machinist NS
  • 550 reacties
  • Antwoord
  • 15 december 2024

Waarschijnlijk om treinpersoneel meer en meer werk uit handen te nemen en zo stapje bij beetje richting autonoom rijden toe te werken. Vind het zelf ook jammer, bijvoorbeeld dat gepriegel met die ouderwetse boordcomputer in de SGM om de omroep en display in te stellen had ook altijd wel z'n charme. Als ik nu een bestemming (buitenzijde) voor bijvoorbeeld de VIRM in wil voeren dan accepteert ie dat ongeveer 10 seconden voordat het systeem het weer terug laat springen naar wat er op afstand is voorgeprogrammeerd. Erg onhandig bij storingen en wijzigingen kan ik je vertellen. 


  • Reisleider*
  • 26 januari 2025

Dus nu nog leren voor machinist is misschien niet zo toekomstvast… ðŸ™„


  • Machinist NS
  • 26 januari 2025

Voor de jongeren zou ik het niet per se meer adviseren nee. Aan de andere kant is het ook belangrijk om te doen wat je leuk vind want het is een laaaaange zit tot je pensioen als je werk moet doen waar je niks aan vind. 

De rekenkamer heeft ongetwijfeld al tot in de puntjes uitgerekend hoeveel het kost om treinen en baanvakken om te bouwen naar ATO (Automatic Train Operation) en hoeveel het op termijn bespaart om personeel te ruimen dus afhankelijk van dat rekensommetje zullen de ontwikkelingen van de toekomst sneller danwel trager verlopen.


Reageer