Afgelopen zaterdagavond reisde ik van Amersfoort naar Amsterdam.
Op station Amersfoort raakte ik geboeid door de tentoonstelling met foto's over Spakenburgse klederdracht. Ineens was het tijd voor mijn trein. Ik checkte midden in het station (op de overloop) in: de paaltjes stonden volgens mijn herinnering 'achter' de nieuwe poortjes. Mijn netvlies registreerde een vreemde code, maar ik besteedde er geen aandacht aan.
Helaas!
De conducteur die mij controleerde vertelde mij dat ik niet bij NS, maar bij Connexxion was ingecheckt. Ik had moeten letten op de kleur van de paaltjes. Vriendelijk schreef hij een document uit waarmee ik bij Connexxion de 10 euro kon terughalen, die nu door Connexxion zou worden afgeschreven van mijn chipkaart.
Heel attent.
Maar ik werd pas echt boos toen ik gisteren een brief van de NS kreeg, met het verzoek om 43,30 euro te betalen, omdat ik zonder geldig plaatsbewijs zou hebben gereden.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Waar kan ik een klacht indienen?
Moet ik betalen of is er ergens een formulier te halen om dit weer ongedaan te maken?
Wat een wereld!
beantwoord
In/uit-checken in station Amersfoort: waarom staat er een Connexxion-poortje midden in het station?
Beste antwoord door Sivan NS
Hoi Barbara, en welkom op het forum!
Amersfoort heeft vaker grote foto's op het station hangen. Erg interessant inderdaad! Jammer dat er hierdoor iets is misgegaan met het inchecken.
Je hebt blijkbaar een Uitstel van Betaling ontvangen. Het is terecht dat deze is uitgeschreven, omdat je geen geldig vervoerbewijs had, maar de conducteur had je natuurlijk wel moeten informeren hierover. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet is gebeurd?
Je Uitstel van Betaling dien je inderdaad te betalen. Je kunt contact opnemen met onze Klantenservice met het verzoek het boetedeel van 35 euro te vergoeden. Als dit je eerste boete is, gaat NS hier coulant mee om. Je kunt Klantenservice het snelst bereiken via 030-751 51 55.
Bekijk origineelAmersfoort heeft vaker grote foto's op het station hangen. Erg interessant inderdaad! Jammer dat er hierdoor iets is misgegaan met het inchecken.
Je hebt blijkbaar een Uitstel van Betaling ontvangen. Het is terecht dat deze is uitgeschreven, omdat je geen geldig vervoerbewijs had, maar de conducteur had je natuurlijk wel moeten informeren hierover. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet is gebeurd?
Je Uitstel van Betaling dien je inderdaad te betalen. Je kunt contact opnemen met onze Klantenservice met het verzoek het boetedeel van 35 euro te vergoeden. Als dit je eerste boete is, gaat NS hier coulant mee om. Je kunt Klantenservice het snelst bereiken via 030-751 51 55.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.