Ik lees dat de toeslag voor de ic direct tussen Rotterdam en Schiphol 2,90 is. Is dat ook het bedrag op een zaterdag? (eik meen dat je vroeger een dal tarief had?) Kan ik dat nu in Lelystad al bij een zuil regelen? En als ik op m’n weekend vrij abonnement iemand met een meereisretour mee heb…moet die persoon dan zelf de toeslag op z’n ov chip zetten? geldt dan ook een daltarief op zaterdag? Ik heb gezocht op de ns website maar wordt niet veel wijzer…. Alvast dank voor het antwoord !
beantwoord
toeslag ic direct weekend en meereisretour
Beste antwoord door Tochjo
De toeslag is inmiddels (in 2025) 3,00 euro vol tarief. Als de toeslag in de daluren wordt gekocht bij een toeslagzuil, dan wordt daar 1,80 euro voor gerekend. Dat kan al in Lelystad Centrum. Iemand die meereist en een OV-chipkaart heeft, kan ook de toeslag op zijn OV-chipkaart laden als hij een e-ticket heeft voor de reis. Zonder OV-chipkaart kan de toeslag als e-ticket gekocht worden, maar dan dus altijd voor drie euro.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.