Skip to main content
beantwoord

in en uitchecken

• 15 maart 2025
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Beste lezer,

mijn vraag: ik reis binnenkort van Groningen naar Brussel.
De eerste etappe, van Groningen naar Rotterdam, reis ik met mijn NS business Card.

Daarna heb ik via de internationale ns site een ticket gekocht van Rotterdam naar Brussel.

Kan ik ergens op CS Rotterdam uitchecken en dan verder gaan? Of moet ik eerst door de poortjes en dan er weer in?

En op de terugreis, kan ik dan inchecken ken op het station met de NS business Card of moet ik dan ook eerst weer door het poortje uitchecken en dan weer inchecken. 

dank voor het antwoord en groet , Hanneke1108

Beste antwoord door Op een dag

Robert B schreef:

Welkom bij de NS Community!

De afbeeldging op de witte kubus ziet er iets anders uit voor internationaal in/uitchecken, maar er staat in ieder geval overstappen en het symbool van een ov-chipkaart op. Kan niet missen.

@Robert B deze?

Spoor 11/12 Rotterdam Centraal

Bekijk origineel

4 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25058 reacties
  • 15 maart 2025

U kunt op de perrons waar de internationale treinen van vertrekken uitchecken. Het is een witte zuil met een blauw symbool voor in- en uitchecken op een witte kubus. Het is goed te zien.

U kunt ook vanaf de rein van Groningen de trap naar het perron even voorbijlopen en aan de binnenkant uitchecken, maar uiteraard gaat u dan niet door het geopende poortje maar loopt u weer terug. Nodig is dat niet, u gaat op het goede perron met de roltrap omhoog en loopt in dezelfde richting door tot u de verhoogde zuil ziet met daaronder de paaltjes waar u uit kunt checken. Ik neem aan dat u, gezien uw kaartaankoop  met de ICDirect reist, maar dit werkt ook voor iedere andere trein. Ik weet niet wat er precies op uw businesskaart staat. Vaak is er een mogelijkheid om goedkoper te reizen.

https://support-en.nsinternational.com/app/answers/detail/a_id/12786/~/poortpassage-op-ns-stations-»-met-een-in-nederland-uitgegeven-internationaal

Edit: Zie voor de exacte afbeelding de bijdrage van ​@Op een dag hieronder. Het is een symbool met een paaltje minder dan hier, ;-) Deze is eigenlijk voor overstappen tussen twee vervoerders. Hoe dan ook, u checkt gewoon op het perron uit en op de terugweg weer in.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30030 reacties
  • 15 maart 2025

De afbeeldging op de witte kubus ziet er iets anders uit voor internationaal in/uitchecken, maar er staat in ieder geval overstappen en het symbool van een ov-chipkaart op. Kan niet missen.

Als u bij een poortje uitcheckt en vervolgens niet door het poortje loopt, is er ook niets aan de hand. De zuilen op de perrons gebruiken is makkelijker. 

• Reisleider*
  • 95 reacties
  • Antwoord
  • 16 maart 2025
Robert B schreef:

@Robert B deze?

Spoor 11/12 Rotterdam Centraal

Reageer