Skip to main content
beantwoord

Mijn reisgegevens niet bijgewerkt in mijn NS App- en bij de klantenservice wel

  • 30 september 2023
  • 7 reacties
  • 528 Bekeken

Gisteren, 29 september, heb ik een retour reis gemaakt van Bovenkarspepl-Grootebroek naar Hoorn-Kersenboogerd.

Om 13;06 heb ik voor de heenreis ingechecked op Bovenkarspepl-Grootebroek

Om 13:29 heb ik in Hoorn-Kersenboogerd uitgechecked.

Dan ergens tussen 14:00 en 14:30 bij HK weer ingeckecked en ca 14:45 ben ik  weer terug in Bov-Gr. en heb daar uitgechecked.

In mijn account zowel op de PC als in mijn app staat alleen de eerste incheck van 13:06 als laatste genoemd. In mijn smartphone staat met rode letters dat ik zou zijn vergeten uit te checken. Navraag bij de klantenservice leert dat er aan hun zijde bij mij niets open staat.

Soortgelijk bericht heb ik in deze chat ook gevonden maar dat was van een jaar geleden. Is er some weer een storing ergens? MVG.
 

Beste antwoord door Tochjo

Het is, zeker bij reizen met NS Flex, niet ongewoon dat het dagen duurt voor een reis volledig verwerkt is. Ter controle zou u op www.ov-chipkaart.nl kunnen kijken naar de reishistorie in Mijn OV-chip. Als de transacties daar correct verwerkt zijn, komt het bij NS ook wel goed.

Bekijk origineel

7 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13148 reacties
  • Antwoord
  • 30 september 2023

Het is, zeker bij reizen met NS Flex, niet ongewoon dat het dagen duurt voor een reis volledig verwerkt is. Ter controle zou u op www.ov-chipkaart.nl kunnen kijken naar de reishistorie in Mijn OV-chip. Als de transacties daar correct verwerkt zijn, komt het bij NS ook wel goed.


  • Reisleider**
  • 214 reacties
  • 30 september 2023

Er is geen storing, maar het kan wel enkele dagen duren voordat reizen correct in je reishistorie verwerkt zijn.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 30 september 2023

Dankjewel. Om misverstanden te voorkomen: Ik werd door de klantenservice naar deze chat doorverwezen.


Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13148 reacties
  • 30 september 2023

Ook om misverstanden te voorkomen: dit is de community, waar reizigers geholpen worden door andere reizigers. Wij zijn geen medewerkers van NS. De chat vindt u door op deze pagina te klikken op Chat met NS. U krijgt dan wel een medewerker van NS te spreken.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 30 september 2023

Op www.ov-chipkaart.nl heb ik net een account aangemaakt en de kaart gekoppeld.

Daarin zie ik nu dat de in- en uitcheckgegevens compleet zijn. Er is nu een ander probleem:

Gisteren heb ik mijn product gewijzigd van Reizen op rekening  trein naar NS Flex Dal Voordeel. In mijn NS App staat dit product gewijzigd maar niet op www.ov-chipkaart.nl. Kan dit kloppen?

 


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13558 reacties
  • 30 september 2023
Cdoornew schreef:

Op www.ov-chipkaart.nl heb ik net een account aangemaakt en de kaart gekoppeld.

Daarin zie ik nu dat de in- en uitcheckgegevens compleet zijn. Er is nu een ander probleem:

Gisteren heb ik mijn product gewijzigd van Reizen op rekening  trein naar NS Flex Dal Voordeel. In mijn NS App staat dit product gewijzigd maar niet op www.ov-chipkaart.nl. Kan dit kloppen?

 

Het klopt dat dal voordeel niet bij ov-chipkaart staat. Abonnementen binnen flex worden niet op de kaart gezet. Als het goed is staat er reizen op rekening.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30155 reacties
  • 30 september 2023

Op een kaart staat Flex als Reizen op Rekening en welk abonnement daaraan gekoppeld is weet OV-chipkaart niet.

In de NS app kan je het ook niet zien, wel kun je daar een willekeurig abonnement instellen zodat de prijzen voor reisadviezen kloppen.

Als je alleen maar in de NS app (bij Instellingen) Dal Voordeel gekozen hebt kan het zijn dat je dat niet hebt.

Zie Mijn NS (de website), als daar Dal Voordeel staat is het goed. Je zou van die wissel naar Dal Voordeel overigens enkele mailtjes moeten hebben ontvangen.


Reageer