Op dit forum zie ik topics hierover meer dan 5 jaar teruggaan maar is de realiteit dat we nog steeds een pasje nodig hebben om in te checken. Zo’n beetje alle grote banken maken al jaren gebruik van Apple Pay, waarom lukt het de NS nog niet om dit te implementeren? Inchecken middels m’n horloge of iPhone (niet via de NS app, maar direct via Apple Pay) zou verdraaid handig zijn. Wanneer kunnen we dit verwachten?
Wanneer kunnen we eindelijke Apple Pay gebruiken om in te checken?
Beste antwoord door Thom
Sterker, ik denk dat deze ondersteuning er juist voor kan zorgen om meer mensen de trein in te krijgen. Het verlaagt de drempel namelijk. OV kaart bestellen, wachten, dan naar een NS punt (waar geen rij staat als je geluk hebt) gaan, door niet geheel intuitieve menu gaan om te zoeken naar opladen, dan betalen met telefoon (of pinpas), kaart er tegenaan houden en daarna ook nog eens niet vergeten in te checken… nogal wat stappen. Wat prima was in 2010. Maar nu niet meer.
Met de ov-chipkaart hoeft dit allemaal niet. Het is 2021.
Ik heb ook zo’n ‘gadget’, vind de AppleWatch zo ongeveer het mooiste nuttige apparaat dat er is en doe er alles mee. Het is geen gadget als je er langer mee werkt. De Azteccode op Watch kunnen uitlezen zou me gelukkiger maken. Dat kan niet, dus kennelijk is het niet zo eenvoudig.
De NFC-chip waarmee u ook betaalt geeft problemen en die is niet uit te schakelen als u in zou willen checken. Met een API ben je er echt nog niet. Wat makkelijk in het gebruik is, is vaak lastig te implementeren, zeker nu NS overgegaan is op Flex. IT is al zwaar overbelast.
U bent er bekend mee dat iPhones en Apple Watches door extreem veel mensen gebruikt worden om te betalen?
Het is niet zo dat extreem veel mensen met een AppleWatch betalen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.