Ik woon in Breda en heb sinds kort een baan in Antwerpen. Als gevolg van de toenemende files wil ik eigenlijk vaker met de trein naar Antwerpen reizen. Bestaat er een abonnement voor dit traject?
abonnement internationaal reizen
Beste antwoord door rvdborgt
De NMBS verkoopt ook abonnementen tot de grens, in verschillende varianten: 1 jaar, 3 maanden, 1 maand of 5 retours binnen 15 dagen (halftijds abonnement). De NS- en NMBS-abonnementen hoeven niet parallel te lopen; de looptijd kun je zelf bepalen. De prijs kun je helaas niet automatisch opzoeken maar ik weet toevallig dat de afstand van Antwerpen tot de grens 40 tariefkilometer is, dus dan kom je tot de volgende prijzen:
1 jaar: 1446
3 maanden: 405
1 maand: 145
5 retours/15 dagen: 49,50
Als je in Antwerpen nog bus of tram gebruikt, kun je daar via de NMBS meteen een combiabonnement voor kopen; dat is wat goedkoper dan een los abonnement voor De Lijn. Je moet dat tegelijk met het NMBS-abonnement kopen:
1 jaar: 311
3 maanden: 121
1 maand: 45
Er is geen combiabonnement voor het halftijds NMBS-abonnement maar daarvoor kun je een tienrittenkaart kopen voor 17€. Kan ook bij het NMBS-loket.
Bij de NMBS zal je abonnement (behalve de halftijdse versie) op een chipkaart komen te staan (de MOBIB-kaart), die 5 € kost en 5 jaar meegaat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.