Het is erg vervelend dat ik nauwelijks info krijg met dit abbo. Niet op de OV site, geen prijzen van busritten, niet van ritten die ik per ongeluk in de spits zou maken. De check paal geeft ook niets aan. Kan daar iets aan gebeuren?
Weinig informatie bij Flex abonnement
Beste antwoord door Tochjo
Bij NS Flex kunt u in de reishistorie van Mijn NS de gemaakte ritten met prijzen terugvinden, ook die van andere treinvervoerders en met bus, tram en metro. Helaas zijn er de afgelopen weken regelmatig storingen waardoor het niet altijd lukt, maar in principe staat die informatie dus daar.
De paal kan geen informatie geven over abonnement of ritprijs, want het abonnement staat niet op de kaart zelf. De paal geeft alleen alle transacties door aan het achterliggende systeem dat ze vervolgens verwerkt. Dat duurt even en kan niet in de korte tijd tussen het lezen van de kaart en het tonen van informatie op het schermpje.
In principe zou de paal wel kunnen aangeven in welke tariefperiode wordt ingecheckt. De suggestie daartoe is vaker gedaan, maar tot op heden heeft dat niet tot resultaat geleid. Het is dus raadzaam goed te letten op de tijd op het paaltje bij het inchecken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.