Net mijn computer geopend en ik werd voor de zoveelste keer verrast met een mail afkomstig van de N.S. Begin april 2022heb ik een Flex kaart gekocht, omdat ik voor het eerst na misschien 30 jaar met de trein wilde gaan reizen.. Maar helaas, de hele reis van Utrecht naar Eindhoven moest ik staan. Verder dan de ruimte van de uitgang kwam ik niet, want ook deze stond propvol. Een man had zelfs 7 koffers bij zich. Ik stond gewoon klem. Na deze slechte ervaring , hield ik het toch maar voor gezien. Ik zegde mijn flex abonnement op en wel op 21 april 2022.Ik kreeg een bevestiging met een servicenummer en een kenmerk nummer. Je verwacht dan dat alles voor elkaar is, nou mooi niet. Over de maanden mei, juni en juli werd via mijn automatische incasso het abonnementsgeld afgehaald. Ik liet dit terugstorten, maar beijverde mij om de N.S duidelijk te maken, dat dit abonnement was opgezegd. Zelfs 3 maal telefonisch contact opgenomen vanuit Portugal, omdat ik hier gedeeltelijk woon. Vaak lang in de wacht, maar iedere keer werd ik gerustgesteld, het abonnement was beëindigd, dit was bij de N.s. geregistreerd. Ik zou geen factuur meer krijgen, maar helaas deze kreeg ik wel. Een factuur was met het bedrag € 000, twee dagen later met het saldo van mijn flex abonnement. Ook via Facebook gechat, ook een antwoord hierop gekregen. De mail die ik net ontving, was dat de NS nu het saldo van mijn O.V. jaarkaart wil afhalen. Op deze kaart heb ik op 5 april 2022 een bedrag gestort van € 30,--. Ik verkeerde in de veronderstelling dat het abonnement voor de flexkaart van deze O.V jaarkaart zou worden afgetrokken. De mail gaat gepaard met een dreigement, dat de N.S. zelfs een incasso bureau wil inschakelen. Ik claim nu als vergoeding van mijn telefoonkosten, die helaas nu allemaal voor niets zijn geweest en de tijdverspilling en de ergernis die een en ander met zich mee bracht een bedrag van € 50,--. Bij niet betaling ,ga ik dit zo gauw ik weer in Nederland ben , dit persoonlijk bij het NS kantoor ophalen. Tevens zal ik consumenten organisaties hierover inlichten. Omdat ik zelf 9.5 jaar bij de consumentenbond heb gewerkt, weet ik hoe ik moet handelen. Ook verwacht ik een schriftelijk excuus van |N.S en wat belangrijker is, stel eindelijk een orde op zaken in jullie administratie , die zoals nu blijkt een puinhoop is. Afzender een zeer ontevreden klant, Mevr. Yvonne Koster. *Telefoonnummer verwijderd door moderator*. P.S misschien ook is dit bericht geschikt, om als ingezonden brief naar de Telegraaf te sturen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.