Ik reisde van Rotterdam naar Breda en ik zag nadat ik was ingestapt dat het erg druk was in de tweede klas. Gelukkig stonden er letterlijk direct na instappen twee conducteurs naast me. Ik vroeg aan één van hen of ik een klasse wissel kon krijgen naar 1e klas. Dat was geen probleem (overigens zei conducteur 1 dat hij dat niet kon op zijn apparaat maar conducteur twee kon dat wel) Ik kon 1e klas gaan zitten. In breda aangekomen toch nog even bij de kaart automaat gekeken of mijn flex nog op 1e klas stond. Tot mijn verbazing was er na uitchecken in breda 0,- Euro voor de rit gerekend, maar kreeg ik wel een email met een correctie bedrag van 20,- Euro Telefonisch zei de klantenservice dat ik over 2 dagen moest terug bellen voor een teruggave van het teveel betaalde geld.
Vraag: Kan de NS Het terugboeken van het teveel betaalde automatiseren? Of wil de NS dat niet doen om een bepaalde reden?
De NS zal toch wel begrijpen dat sommige reizigers eenmaal in de trein bij grote drukte een klasse wissel willen? Kon ik een klasse wissel online zelf regelen eenmaal ingechecked?