Ik moest mijn opzegging abonnement bevestigen via de kaartautomaat. Ik heb wel een andere genomen nu een flex basis i.p.v voordeel dal uren. Ik moest bij de automaat mijn bestelling ophalen. Is nu dan ook mijn oude abonnement stop gezet?
bevestigen einde abonnement via ns kaartmachine
Beste antwoord door Momo
Of jouw oude abonnement definitief is stopgezet, hangt af van tot welke datum deze liep. Als het om een op saldo abonnement gaat, kan deze alleen op de dag opgezegd worden waarop hij ooit afgesloten werd. Was dat de 11e dan kon de opzegging vandaag bij de automaat bevestigd worden. Was het de 22e dan kan dat pas de 22e. Welke opzegdatum stond in de mail?
Dat is niet meer zo. De voorwaarden zijn aangepast zodat je nu een saldo abonnement na de eerste maand per direct kunt opzeggen, dus niet meer alleen per de dag van de maand dat die is afgesloten. Overigens kon je, toen het nog alleen kon per de dag dat die was afgesloten, de opzegging wel al voor die datum ophalen bij een automaat, volgens mij maximaal 3 maanden voor de datum dat het abonnement moest stoppen.
Daarnaast is het sinds Flex mogelijk een saldo abonnement op iedere gewenste datum te wijzigen naar een Flex abonnement en dan is de handeling bij de automaat zowel voor het verwijderen van het saldo abonnement als voor het op de kaart zetten van NS Flex. Tenzij er intussen weer iets veranderd is. Je moet dan wel binnen een maand naar de automaat omdat de opzegging van het saldo abonnement maar een maand actief blijft.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.