Ik ben nu al geruime tijd bezig om een foutief en inmiddels verrekende bedrag teruggestort te krijgen. Ik heb via de chat bot en telefonisch contact aan gegeven wat er mis is. Het gaat om facturen waar bedragen met voltarief in de spits in rekening gebracht terwijl ik 40 % korting heb in de week en studenten ov dus in de vakantie periode ook korting. Uit het chat bot contact (bijgevoegd) heb ik begrepen dat dit een bug in het systeem is en dat ik dat telefonisch kon laten verrekenen. Dat bleek niet te kloppen. Kortom omdat ik een betaald 40 % korting ns abonnent heb moet ik het volle tarief betalen. Ik heb hierover een klacht ingediend via de telefonische klantenservice dat kon op die manier geregeld worden werd mij verteld. Omdat ik niets hoor heb ik weer contact gezocht met de klantenservice met als antwoord dat het afhandelen van een klacht 3 weken kon duren. Die 3 weken zijn inmiddels verstreken en ik hoor nog steeds niets. Uitermate klant onvriendelijke moet ik zeggen en ik vraag me af hoe dat kan. Ik wil nu graag van weten wat u gaat doen om het teveel betaald per omgaande terug te storten.
te veel in rekening gebracht
Beste antwoord door Tochjo
Uit uw bericht leid ik af dat u NS Flex en het studentenreisproduct op één kaart hebt gecombineerd. Deze combinatie leidt tot problemen, vandaar dat u te veel in rekening gebracht is. U kunt het beste NS Flex geheel laten beëindigen en vervolgens op saldo gaan reizen om te hoge kosten in de toekomst te voorkomen.
In principe geldt voor deze situatie dat u het te veel betaalde bedrag niet terug kunt krijgen, omdat deze combinatie afgeraden wordt. Zie bijvoorbeeld deze pagina, onder het kopje “Kan ik het studentenreisproduct combineren met andere reisproducten?”.
In uw bericht lees ik dat de klantenservice u toch een compensatie heeft toegezegd. Voor meer informatie over het ontvangen daarvan zult u zich weer moeten wenden tot de klantenservice, via telefoon, chat, X/Twitter of Facebook. Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen geen restitutie regelen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.