Skip to main content
beantwoord

opzeg Service

• 25 oktober 2023
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Na opzeggen NS abonnement via de NS website kreeg ik na een paar weken een mailbericht van het bedrijf ‘byMetis’  dat verkondigde onze brief met succes verstuurd te hebben en daarvoor 30 euro in rekening bracht. Later werd een herinnering verstuurd. Dit bedrijf had de brief die zij zg verstuurd hadden bijgevoegd. Gereageerd met melding dat ik geen gebruik had gemaakt van hun ‘service’ en dus niet ging betalen. 

Wat mij opviel, en waarom ik dit hier wil plaatsen,  was dat hierin was opgenomen de reden waarom ik het abonnement had opgezegd. Deze was duidelijk gekopieerd en geplakt Ergo: byMetis kan dus blijkbaar meekijken met de NS als het gaat om abonnement opzeggingen. 

NS moet zich hier beter tegen beveiligen, want ik denk dat veel mensen hier intrappen. 

Hieronder de brief die het bedrijf dus zogenaamd namens mij heeft verstuurd. In rood de reden die dus vanuit de NS info is overgenomen. 

NS t.a.v. klantenservice/ ledenadministratie Laan Van Puntenburg 100
3511ER Utrecht
Nederland

28-09-2023, Haarlem
Opzegging NS
Via deze weg laat ik u weten dat ik mijn contract bij NS opzeg per eerst mogelijke datum.

Ik vertrouw erop dat dit wordt afgehandeld conform de Wet van Dam (art. 2:26 t/m art. 2.52) die per directe opzegging na de vaste contractsperiode mogelijk maakt. Uiteraard houd ik rekening met de opzegtermijn.

Graag ontvang ik van u binnen tien werkdagen na dagtekening van deze brief een schriftelijke bevestiging (per e-mail) van mijn opzegverzoek. Als ik voor uw diensten een vooruitbetaling heb gedaan, ontvang ik graag het te veel betaalde bedrag terug.

te weinig gebruik maak en het niet te combineren is met het betalen met bankpas. Ook altijd vervelend gevonden dat het abonnement niet gedeeld kon worden met echtgenote.

Met vriendelijke groet, Ag Van Heerden
-----

Beste antwoord door Rory NS

Hallo ArendG en welkom bij de NS Community.

Goed dat je dit doorgeeft. Ik ga het intern verder doorzetten. Ik zou inderdaad niet verder hierop ingaan, maar die conclusie lijk je zelf ook te hebben getrokken. Je persoonlijke gegevens heb ik wel even verwijderd uit je post.

Bekijk origineel

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3752 reacties
  • 25 oktober 2023

Haal SVP nu uw privégegevens weg door op de … te klikken onderaan. Heel Nederland kan uw gegevens nu zien

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 478 reacties
  • Antwoord
  • 25 oktober 2023

Hallo ArendG en welkom bij de NS Community.

Goed dat je dit doorgeeft. Ik ga het intern verder doorzetten. Ik zou inderdaad niet verder hierop ingaan, maar die conclusie lijk je zelf ook te hebben getrokken. Je persoonlijke gegevens heb ik wel even verwijderd uit je post.

Ik probeer het abonnement van mijn schoonvader op te zeggen (al maanden….). Door zijn gezondheidssituatie is hij helaas niet meer in de mogelijkheid om te reizen. Daardoor ook niet meer in de mogelijkheid om dit zelf te regelen. Ik heb een notariële volmacht en mag namens hem handelen. Telefonisch kunnen ze me niet helpen, via de chat lukt het ook niet. Ik zou graag stukken via de mail willen en kunnen aanleveren, maar het wordt onmogelijk gemaakt (je kan niet mailen). Zijn OV-kaart hebben we niet meer, dus die bestelling van het abonnement-opzeggen kunnen we daarmee dus niet bevestigen. Is het nu zo moeilijk/onmogelijk om van een klant op leeftijd met gezondheidsproblemen om zijn abonnement te beëindigen? Jullie zouden ook kunnen zien dat hij al 1,5 a 2 jaar niet meer gebruikt maakt van zijn abonnement (3528 0534 5014 1052). HELP!! 

Moderator edit: Verwijdering persoonlijke gegevens.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 29 maart 2025
Pieter Haanstra schreef:

Ik probeer het abonnement van mijn schoonvader op te zeggen (al maanden….). Zijn OV-kaart hebben we niet meer, dus die bestelling van het abonnement-opzeggen kunnen we daarmee dus niet bevestigen.

Welkom bij de NS Community!

Beeïndig eerst de kaart via OV-chipkaart https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen en neem opnieuw contact op met de NS om het abonnement te stoppen.

Als je schoonvader een Mijn NS account heeft dan vind je de einddatum van de kaart op het startscherm, onder de abonnementsgegevens.

Sterkte.

Reageer