Goedenavond, ik probeer al weken het abonnement van ons kind dat morgen (23/11) 12 jaar wordt van Kids Vrij aan te passen naar NS FLEX traject, zodat ze ook MORGEN ALS ZE 12 IS EN GEEN KIDS VRIJ MEER HEEFT, door de poortjes kan en reizen kan met NS om naar school te kunnen... Maar het lukt dus niet. Krijg rare meldingen als:
*Je kunt het abonnement nog niet wijzigen (ja hallo! morgen IS ze 12.. Dit is toch niet normaal dat je dit zelfs op de vooravond van een verjaring niet kan aanpassen?!)
en ook:
*Sorry! Je kunt op dit moment het contract niet aanpassen omdat hij nog niet een maand actief is, probeer het later nog eens. (Deze is zo mogelijk NOG vager! Nog geen maand actief? Ze heeft deze kaart al sinds 1 maart 2023 en het Kids Vrij abonnement sinds ze vier is. Me dunkt dat dit wel wat meer maanden zijn...)
NS: dit is (eens te meer) echt hoogstelijke irritant en onwerkbaar. En kost nodeloos veel tijd! Waarom hebben jullie zulke ontzettend krukkige, gebruiksonvriendelijke systemen waar je broek echt van af zakt.
Wa tis het alternatief? Morgen maar zwart rijden? Onze dochter heeft gewoon een recente OV chipkaart, we willen heus voor het (veel te dure) abonnement betalen, MAAR DAN MOETEN WE HEM WEL KUNNEN AANZETTEN!