Skip to main content
beantwoord

Traject Vrij abonnement niet gelukt

  • 15 oktober 2024
  • 8 reacties
  • 175 Bekeken

Ik heb zojuist meermaals geprobeerd een nieuw NS abonnement Traject Vrij af te sluiten op een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart die er gratis bij geleverd wordt. Echter krijg ik steeds de melding “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart”. Dit terwijl ik heel duidelijk in het systeem een nieuwe OV-Chipkaart heb geselecteerd met daarbij een foto heb ge-upload. Heb een andere browser en een ander apparaat geprobeerd, geen effect. De telefonische klantenservice kon mij niet helpen en raadde mij aan online hulp te zoeken. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast dank!

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Chris en welkom bij de NS Community,


Ik heb je naam aangepast omdat alleen moderators de naam NS mogen dragen. Ik ben bang dat mijn collega's ook alleen het advies kunnen geven om een andere browser of apparaat te proberen. Er is geen storing gaande waardoor dit komt. Ik ben bang dat er iets in de cookies blijft hangen waardoor de browser denkt dat je het abonnement op een bestaande kaart wilt plaatsen. Wat je wellicht wel kan doen is eerst de kaart bestellen en vervolgens het abonnement als de kaart binnen is.

Bekijk origineel

8 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3764 reacties
  • 15 oktober 2024

Dit is een reiziger helpt reizigerforum en wij kunnen natuurlijk niet bij uw gegevens. Wat mij betreft zakt de telefonische klantenservice van NS hier weer door een ondergrens. De klantenservice moet dit gewoon oplossen. Ook de telefonische klantenservice.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9247 reacties
  • Antwoord
  • 15 oktober 2024

Hallo Chris en welkom bij de NS Community,


Ik heb je naam aangepast omdat alleen moderators de naam NS mogen dragen. Ik ben bang dat mijn collega's ook alleen het advies kunnen geven om een andere browser of apparaat te proberen. Er is geen storing gaande waardoor dit komt. Ik ben bang dat er iets in de cookies blijft hangen waardoor de browser denkt dat je het abonnement op een bestaande kaart wilt plaatsen. Wat je wellicht wel kan doen is eerst de kaart bestellen en vervolgens het abonnement als de kaart binnen is.


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2660 reacties
  • 15 oktober 2024
Erryt NS schreef:

Ik heb je naam aangepast omdat alleen moderators de naam NS mogen dragen. Ik ben bang dat mijn collega's ook alleen het advies kunnen geven om een andere browser of apparaat te proberen. Er is geen storing gaande waardoor dit komt. Ik ben bang dat er iets in de cookies blijft hangen waardoor de browser denkt dat je het abonnement op een bestaande kaart wilt plaatsen. Wat je wellicht wel kan doen is eerst de kaart bestellen en vervolgens het abonnement als de kaart binnen is.

De klantenservice kan toch ook gewoon een abonnement afsluiten?


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9247 reacties
  • 15 oktober 2024

Niet op een nieuwe kaart die nog moet worden aangemaakt.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30119 reacties
  • 17 oktober 2024

Misschien is er sprake van een productblokkade (wegens betalingsachterstanden in het verleden), en die melding eigenlijk zou betekenen dat de NS je helemaal niet meer als Flex klant wil (ook niet op een nieuwe kaart)?

In het verleden moest je dan een aantal maanden wachten, maar tegenwoordig zou je toch gewoon weer een abonnement moeten kunnen afsluiten zodra je aan alle betalingsverplichtingen voldaan hebt? Anders zou de melding iets over een EDR kredietcheck moeten zijn.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9247 reacties
  • 17 oktober 2024

Dan krijg je niet de melding dat je moet kiezen voor een nieuwe kaart. 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 1 april 2025

Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde. Ik wilde een abonnement nemen, Traject vrij, en kreeg de melding dat ik een geldige OV kaart moest hebben. Heb dan via de keuze 'nieuwe OV chipkaart bestellen’ gekozen, maar dan krijg ik de melding dat ik een geldige kaart moet hebben… Die probeer ik dus te bestellen, maar dat kan dus niet.

Via OV-chipkaart apart nieuwe kaart besteld en deze net binnen. Nu krijg ik ook de melding “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.”

Is hier een oplossing voor die werkt? Want in de andere browser krijg ik precies hetzelfde...


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1402 reacties
  • 1 april 2025

Dit is iets waar de klantenservice je verder mee kan helpen Dnaleor77. Dit is helaas hier niet verder op te lossen! 


Reageer