Gisteren mer een keuzedag gereisd, vanuit Heeze heen en terug naar Enschede. De terugreis ingecheckt door de poortjes op station Enschede om 15.15, dus tijdens de daluren. Meteen controle bij het uitrijden van Enschede, ca. 15.20, en alles OK. Verder alleen overgestapt in Utrecht en Eindhoven. Tijdens het laatste stukje van Eindhoven (vertrek om 18.16) naar Heeze werd ik gecontroleerd om ca, 18.20 en bleek mijn keuzedag volgens de conducteur ongeldig te zijn en om 18.26 wel weer geldig. Checkt de software van de conducteur tegenwoordig of je tijdens de spits in de trein zit en wordt de keuzedag daardoor gezien als ongeldig?
Geldigheid keuzedag
Beste antwoord door Robert B
Een Keuzedag is geldig bij een incheck buiten de spits, dus om 15:15 inchecken (bij NS) in Enschede is geen probleem (zie screenshot van
Als je overstapt of je reis onderbreekt (uit- en weer inchecken) in de spits is het ook geen probleem, zolang je dat binnen 35 minuten doet en je met dezelfde vervoerder (NS) verder reist.
Dus er is niets aan de hand, maar misschien was je incheck in Enschede per ongeluk bij Blauwnet*❓
Zolang je geen handgeschreven UvB (boete 50 euro) hebt gekregen van de conducteur is het verder in orde.
* De conducteur zal een afwijking gezien hebben, om het zeker te weten zou je in je reishistorie kunnen kijken, of bij OV-chipkaart met een Mijn OV-chip account, of bij een supermarkt of andere automaat je transacties uitlezen.
Die conducteur vlak na Enschede zal het verder ook wel prima gevonden hebben (geldige Keuzedag, incheck in daluren -bij verkeerde vervoerder- maar goede reis verder…)
Daar gaan we niet over in discussie, “het is oke” zeggen is voldoende toch
Een NS Flex correctie (zou 50 euro zijn) volgt vanzelf, maar bij reizen op saldo is dat niet aan de orde. Dan volgt een preek of een UvB… of gewoon ‘het is wel prima’ dus… en die HC tussen Eindhoven en Heeze vond dat ook.
Je hebt dus misschien iets verkeerd gedaan maar dat geeft verder niet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.