Ik heb een dalvoordeel (op saldo) abonnement 60 + met vrije reizen dagen 2e klas.
Graag zou ik dit in de toekomst willen wijzigen naar da-voordeel 2e klas met vrije reizen dagen 1e klas. Per eind februari loopt mijn abonnementsperiode af. Dus dat zou bijvoorbeeld een goed moment kunnen zijn om dit te doen. Ter informatie, ik weet dat mijn vrije reizen dagen voor deze periode al op zijn. Ik hoef ook niet al eerder weer extra dagen. Dat is niet mijn vraag.
Hierover heb ik inmiddels een 6-tal keren gebeld met de klantenservice en de meest uiteenlopende antwoorden gekregen.
O.a.
- Collega 1 zei, Ik kan dat niet voor u wijzigen, u moet uw huidige abonnement opzeggen en dan opnieuw een abonnement aanvragen.
- Collega 2 zei, U kunt naast uw abonnement een nieuwe OV-chipkaart nemen en daar het nieuwe abonnement opzetten. En daarna het oude abonnement opzeggen. Of u houdt twee abonnementen naast elkaar houden. Er zijn wel mensen met 3 abonnementen. En veel vrije reizendagen. ******* Dat leek me heel fijn. Dus dat heb ik geprobeerd via mijn account door meteen ook een nieuwe chipkaart te bestellen, maar dan zegt het scherm op het laatste moment dat je al een geldig abonnement hebt. Dus dat werkt niet.
- Collega 3 zei, dat je dan bij OV chipkaart een aparte kaart ad 11 euro kan bestellen en dan weer contact opnemen met de klanteservice.
- Collega 4 zei, Ik kan het nu meteen voor u aanpassen. Ik wijzig dan het het huidige abonnement in een abonnement met vrije reizen dagen 1e klas ad 128 euro per jaar. U krijgt dan nog 2 vrije reizen dagen. Dat wilde ik wel. Dus hij ging aan gang. Hij vroeg of ik de bevestigingsmail al had ontvangen. Ik keek op mijn computer en dat was niet het geval. Maar ondertussen werd (niet door mij) de verbinding verbroken.
- Collega 5 zei, ik zoek het helemaal voor u uit. Ik zou een mailtje krijgen hierover. Dat heb ik zojuist gehad. Dit was het antwoord
Helaas is het niet mogelijk om op een aparte persoonlijke OV-chipkaart van u een 2e Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen 1e klas aan te vragen. De aanvraag zal worden afgewezen omdat u al een geldig abonnement heeft op de huidige kaart.
Enfin, rest nog de vraag : hoe ga ik dit nu oplossen?
HELP Ineke Oomens