Ik weet dat dit eigenlijk een probleem voor de klantenservice van OV-Chipkaart is, maar met hen kom ik er niet uit en het betreft een bestelling bij NS, vandaar dat ik hier een topic post, in de hoop dat iemand me hier wel verder kan helpen.
Afgelopen 3 januari heb ik een nieuw NS Flex abonnement met Dal Voordeel besteld, met een nieuwe OV-Chipkaart. Deze OV-Chipkaart zou binnen een week geleverd moeten worden, maar niet ontvangen. Heb netjes contact opgenomen met de klantenservice van OV-Chipkaart, die zouden de kaart blokkeren en een nieuwe versturen. Ook die is nooit aangekomen.
Inmiddels zijn we een maand verder, zijn er drie kaarten verstuurd, en is er nooit één aangekomen, ook de originele niet. Ik krijg notificaties van binnenkomende brieven via de postNL app en er is nooit een brief van translink/ov-chipkaart verschenen in de app. Enige uitzondering hierop is een koppelcode die ik ontvangen heb, nadat ik een ov-chipkaart aan mijn OV-Chipkaart account probeerde te koppelen o.b.v. het kaartnummer dat in mijn NS staat. Heel vreemd dat een koppelcode wel aankomt maar geen enkele chipkaart aangekomen is.
Ik heb het vermoeden dat er iets mis gaat in het proces bij Translink, maar bij de klantenservice kom ik geen steek verder dan “U kunt nog een paar dagen wachten, of we kunnen de kaart blokkeren en een nieuwe sturen”. Ik heb nagevraagd of het adres klopt en volgens de klantenservice hebben zij het juiste adres. Heeft iemand een idee wat ik hier nog kan doen om te zorgen dat ik ook daadwerkelijk een OV-Chipkaart in handen krijg? Het wordt wel erg vervelend zo, want ik betaal voor korting maar ben nog steeds aangewezen op reizen tegen vol tarief met de betaalpas.
Ov-chipkaart al een maand niet geleverd
Beste antwoord door Erryt NS
Dat is wel heel naar dat je de kaart nog steeds niet hebt. Ik begrijp heel goed dat je er nu wel een beetje klaar mee bent. Hoe graag ik je ook zou willen helpen kan ik helaas niets voor je doen. Ondanks dat je bij ons een abonnement hebt kunnen wij niets beteken betreffende de kaart. Als je de kaart los had besteld zonder abonnement zou waarschijnlijk hetzelfde probleem nog steeds spelen. Het verschil is dat je als je deze in combinatie met een abonnement besteld je de kaart gratis krijgt. Deze betalen wij dan voor je. Kan je wellicht contact opnemen met de klantenservice van de OV-chipkaart om te vragen of de kaart naar een ander adres kan worden gestuurd zoals familie of vrienden zodat je deze in ieder geval kan ontvangen?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.