Skip to main content
beantwoord

krijg ik korting tijdens mijn reis?

• 11 februari 2025
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Hoi! Ik heb vrijdag plannen en de treinrit die het beste bij me zou passen is de trein van 15:45 ik moet drie uur reizen dus ben dan om 18:57 op mijn bestemming. Ik heb NS flex dal uren maar nou vroeg ik mij dus af of ik de gehele reis korting heb of niet? (Nou begrijp ik dat ik in de dal uren korting krijg maar ik check in voor de spits en check uit na de spits)

Beste antwoord door Tochjo

Ja; het tijdstip van inchecken bepaalt het kortingspercentage voor de hele reis. Inchecken in de daluren betekent dus dat u op het hele traject met korting reist. Ook als de reis deels, of zelfs geheel, in de spitsuren plaatsvindt.

Bekijk origineel

4 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13154 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025

Ja; het tijdstip van inchecken bepaalt het kortingspercentage voor de hele reis. Inchecken in de daluren betekent dus dat u op het hele traject met korting reist. Ook als de reis deels, of zelfs geheel, in de spitsuren plaatsvindt.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13605 reacties
  • 11 februari 2025

Het hangt van het abonnement af of je de hele reis korting krijgt. Als je dalvoordeel hebt op saldo en je stapt tijdens de spits over op een andere vervoerder dan betaal je de rest van de reis vol tarief. Bij een flexabonnement blijf je bij overstap bij een andere vervoerder tijdens de spits met korting reizen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3799 reacties
  • 11 februari 2025
MoDe schreef:

Het hangt van het abonnement af of je de hele reis korting krijgt. Als je dalvoordeel hebt op saldo en je stapt tijdens de spits over op een andere vervoerder dan betaal je de rest van de reis vol tarief. Bij een flexabonnement blijf je bij overstap bij een andere vervoerder tijdens de spits met korting reizen.

TS geeft toch aan dat hij op NS Flex Daluren reist. “Ik heb NS flex dal uren maar nou vroeg ik mij dus af of ik de gehele reis korting heb of niet?” 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2647 reacties
  • 11 februari 2025

En MoDe geeft uitgebreid antwoord :)

Altijd handig wanneer meer mensen opzoek zijn met dezelfde vraag met een andere abonnement.

Ik zie het probleem niet...

Reageer