Skip to main content
beantwoord

abbonement stopzetten

• 26 februari 2025
  • 5 reacties
  • 65 Bekeken

Mijn ov chipkaart is al lang verlopen, maar er wordt nog altijd geld voor een abonnement afgeschreven. Ik wil dit abonnement stopzetten, maar dat kan niet vanwege de verlopen ov kaart. 

Wat moet ik doen? 

Beste antwoord door Floor NS

Hi Lilyverbeek! Welkom bij de NS Community. 

Is jouw OV-chipkaart toevallig ook al geblokkeerd? Zo ja, dan kan de Klantenservice jouw abonnement stopzetten en van de verlopen OV-chipkaart verwijderen. Heb je een nieuwe OV-chipkaart en de oude OV-chipkaart geblokkeerd? Dan is het mogelijk om dit abonnement over te plaatsen. Normaliter gebeurd dit automatisch wanneer je een vervangende OV-chipkaart aanvraagt. Heb je de oude OV-chipkaart nog niet geblokkeerd, dan raad ik je aan om dit te doen. Dit kan via (de Klantenservice) van OV-chipkaart

Bekijk origineel

5 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 215 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

Hi Lilyverbeek! Welkom bij de NS Community. 

Is jouw OV-chipkaart toevallig ook al geblokkeerd? Zo ja, dan kan de Klantenservice jouw abonnement stopzetten en van de verlopen OV-chipkaart verwijderen. Heb je een nieuwe OV-chipkaart en de oude OV-chipkaart geblokkeerd? Dan is het mogelijk om dit abonnement over te plaatsen. Normaliter gebeurd dit automatisch wanneer je een vervangende OV-chipkaart aanvraagt. Heb je de oude OV-chipkaart nog niet geblokkeerd, dan raad ik je aan om dit te doen. Dit kan via (de Klantenservice) van OV-chipkaart

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 26 februari 2025

Ov chipkaart kon het niet meer terug vinden in het systeem. Dus ik denk al geblokkeerd. Maar hoe doe ik dat bij de klantenservice dan? Bel ik of hoe werkt dit nu verder? 

• Reisleider*
  • 72 reacties
  • 26 februari 2025

.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 215 reacties
  • 26 februari 2025

De Klantenservice kun je benaderen via de opties zoals deze op de website staan: via X (voormalig Twitter), Facebook, de live chat of telefonisch (030 751 51 55). 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29959 reacties
  • 26 februari 2025
Op een dag schreef:

Als je een Flex abonnement hebt, kun je misschien overwegen om dit te wijzigen in Flex Basis. Dan zijn er geen kosten. Je kunt dit zelf regelen in je MijnNS.

Ik betwijfel of dat werkt voor een kaart die verlopen is. TS heeft blijkbaar de kaart niet vernieuwd en wil ook geen abonnement meer. Dan moet de Klantenservice het gewoon administratief stoppen, want met een verlopen kaart kan je het ook niet beëindigen bij een automaat.

Vragen om de kaart alsnog te vernieuwen voor € 7,50 (dat kan tot een jaar na de einddatum) zodat je abonnement op de nieuwe kaart staat, dat vervolgens te beëindigen bij een automaat en die € 7,50 vergoed krijgen vind ik nogal omslachtig.

Reageer