Op vrijdag 6 juni wil ik met de trein vanaf Sittard naar Schiphol reizen om 12:16 en op zondag 29 juni weer terug. Als ik twee losse kaartjes koop ben ik 62,40 kwijt. Nu was ik aan het denken om op 1 juni die daluren voordeel af te sluiten en op 1 jullie weer stop te zetten. Want dan zou ik maar 43.39 kwijt zijn.
Is dat mogelijk of niet?
En hoe makkelijk is dit op te zeggen?
flex dal uren
Beste antwoord door Thom
Ja, dat mag. U beheert uw abonnement in Mijn NS. U kunt Dalvoordeel na een maand opzeggen, en dat opzeggen doet u door over te gaan naar een gratis Flexabonnement. Dat heet Flex Basis en daarmee mag u wel reizen en de rekening na ongeveer een maand achteraf betalen, maar u heeft dan geen korting meer.
Wilt u dan weer Dalvoordeel of een ander abonnement, dan kunt u dat via Mijn NS heel snel weer afsluiten en na een uur, en meestal veel sneller, reizen met een ander abonnement. U kunt ook Flex Basis aanhouden, dat kost niets en u hoeft er ook niks voor te doen
Als u Dalvoordeel wilt houden, gaat dat dus vanzelf.. Een abonnement loopt door tot u het opzegt. Dat opzeggen hoeft ook niet perse na de eerste maand. Als die maand verstreken is kan het daarna elke dag.
U moet even weken hoe het werkt en dat is het heel makkelijk op te zeggen. Twee minuten achter uw computer. Een nieuw abonnement nemen duurt net zo kort.
Een paar dagen eerder was Dalvoordeel overigens goedkoper geweest, u betaalt nu weer de normale prijs van €5,95 in plaats van €2,95.
Deze actie van Dalvoordeel voor €2,95 wordt regelmatig herhaald, Uw berekening toont aan hoe snel een Dalvoordeelabonnement al uit kan. Ik koop zelf bijna nooit kaartjes tegen het volle tarief. Abonnementen zijn heel vaak veel goedkoper. Dalvoordeel en Weekendvrij kunnen bij slim gebruik al snel uit. Weekendvrij biedt ook nog eens de optie van onbeperkt reizen in het weekend, wat heel veel nieuwe mogelijheden biedt, anders dan een duur retour.
Treinreizen is van te voren slim rekenen. U doet dat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.