Skip to main content
beantwoord

ov fiets

Ik heb net een nieuwe ov chip kaart binnen van de NS en wil OV fiets op de kaart zetten. Maar hij zegt dat het nummer ongeldig is? 

Beste antwoord door Rory NS

Goedemiddag MiekjeBiekje, welkom bij de NS Community!

Heb je de kaart besteld met een nieuw abonnement of gaat het hier om kaartvernieuwing van een bestaand abonnement? En welk abonnement heb je? Waarschijnlijk is de oplossing simpel.

Je kunt eventueel ook direct contact opnemen met NS Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan direct in je gegevens meekijken.

Bekijk origineel

5 reacties

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 486 reacties
  • Antwoord
  • 2 april 2025

Goedemiddag MiekjeBiekje, welkom bij de NS Community!

Heb je de kaart besteld met een nieuw abonnement of gaat het hier om kaartvernieuwing van een bestaand abonnement? En welk abonnement heb je? Waarschijnlijk is de oplossing simpel.

Je kunt eventueel ook direct contact opnemen met NS Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan direct in je gegevens meekijken.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25144 reacties
  • 2 april 2025

Als u een Flexabonnement heeft genomen dan zit OV-fiets daar al in en hoeft  u dat helemaal niet op te geven. Gaat het om een abonnement op saldo dan moet u het er wel apart opzetten. Er worden niet veel abonnementen op saldo meer uitgegeven, vaak hooguit Dalvoordeel op saldo met keuzedagen voor senioren.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16593 reacties
  • 2 april 2025
Thom schreef:

Als u een Flexabonnement heeft genomen dan zit OV-fiets daar al in en hoeft  u dat helemaal niet op te geven. Gaat het om een abonnement op saldo dan moet u het er wel apart opzetten. Er worden niet veel abonnementen op saldo meer uitgegeven, vaak hooguit Dalvoordeel op saldo met keuzedagen voor senioren.

Als er al Flex op de kaart staat krijg je een andere melding, “Er staat reeds NS Flex op je kaart. Dit is niet te combineren met je bestelling.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13565 reacties
  • 2 april 2025

Is de kaart al toegevoegd aan mijnNS?

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30181 reacties
  • 2 april 2025

Wat is de geldigheidsdatum van de nieuwe kaart? Als die langer dan 5 jaar is wilde dat nog wel eens problemen geven. Voor toevoegen aan Mijn NS is dat opgelost, maar misschien voor OV-fiets bestellen nog niet.

Reageer