Skip to main content
beantwoord

abonnement

Ik moet binnenkort een flex vrij abonnement afsluiten. Vanaf mijn station breda/prinsenbeek naar rotterdam blaak. Als de trein via dordrecht uitvalt kan ik via breda centraal reizen. Wordt er dan extra gerekend voor het stukje van station breda/prinsenbeek - breda of valt dat stukje om in het abonnement? 

Beste antwoord door Momo

Ik neem aan dat je een Flex Traject Vrij abonnement bedoelt. Wanneer je een Traject Vrij van Breda Prinsenbeek - Rotterdam Blaak hebt valt Breda niet onder het traject. Echter, wanneer de reisplanner een reisadvies aangeeft via Breda (wat het geval kan zijn wanneer de trein via Dordrecht uitvalt) mag je wel dat reisadvies volgen en via Breda reizen. Check dan niet uit en weer in., zo wordt dat stukje Breda Prinsenbeek - Breda niet berekend. Zou je wel uit en weer inchecken wordt het stukje wel berekend als buiten traject. 

Bekijk origineel

8 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7379 reacties
  • 12 april 2025

Hoi Sassefras44,

Als je niet uit- en incheckt op Breda worden er geen extra kosten berekend. 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16622 reacties
  • Antwoord
  • 12 april 2025

Ik neem aan dat je een Flex Traject Vrij abonnement bedoelt. Wanneer je een Traject Vrij van Breda Prinsenbeek - Rotterdam Blaak hebt valt Breda niet onder het traject. Echter, wanneer de reisplanner een reisadvies aangeeft via Breda (wat het geval kan zijn wanneer de trein via Dordrecht uitvalt) mag je wel dat reisadvies volgen en via Breda reizen. Check dan niet uit en weer in., zo wordt dat stukje Breda Prinsenbeek - Breda niet berekend. Zou je wel uit en weer inchecken wordt het stukje wel berekend als buiten traject. 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16622 reacties
  • 12 april 2025

Overigens mag je ook zonder dat de trein via Dordrecht uitvalt reizen via Breda wanneer de reisplanner dat aangeeft. Sinds enige tijd geeft de reisplanner ook reisadviezen met terugsteken aan wanneer dat sneller is. In onderstaand reisadvies steek je zelfs 2 keer terug, ook van Rotterdam Centraal naar Blaak. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30236 reacties
  • 12 april 2025

Via Breda reizen (terugsteken) is helemaal prima, zolang je daar niet in/uitcheckt.

Via Rotterdam Centraal terugsteken naar Blaak ook prima, maar blijf dus binnen de poortjes.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16622 reacties
  • 12 april 2025
Robert B schreef:

Via Breda reizen is helemaal prima, zolang je daar niet in/uitcheckt.

En ook niet in en uitchecken op Rotterdam Centraal. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30236 reacties
  • 12 april 2025

Er mag zoveel (legaal) maar is eigenlijk ander onderwep…

Oke, met een e-ticket Barendrecht - Eindhoven Strijp S van € 20,60 mag je gewoon van Rotterdam Centraal naar Eindhoven Centraal 

En wie dat niet weet betaalt € 22,40 voor precies hetzelfde 😥

Of krijgt een suffe overstap die je niet wilt

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30236 reacties
  • 12 april 2025

Het kan nog goedkoper € 19,10 voor Rotterdam C naar Eindhoven C op een e-ticket ❗

Je e-ticket is volledig geldig tussen Rtd en Ehv 🤣

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30236 reacties
  • 12 april 2025

En voor maandag of later kan het nóg goedkoper (off-topic)

U wilt met dit ticket van Rotterdam C naar Eindhoven C ❓ Nou ja dat mag! 😅

Reageer