Er loopt op dit moment iets mis met de vergoedingen bij vertraging in, in ieder geval, het geval van Dagretours en Dagkaarten.
De vergoeding bij minstens 60 minuten vertraging bij een Dagretour of een Dagkaart zou 50% (1/2 deel) van de prijs van het kaartje moeten zijn en niet van de ritprijs zoals bijvoorbeeld bij Flex-abonnementen of reizen op saldo met de OV-chipkaart.
Wat er nu bij Dagkaarten en Dagretours gebeurt, is dat de vergoedingen worden toegekend op basis van de ritprijs enkele reis. Dat leidt dus tot te lage vergoedingen. Bij een uur vertraging krijg je bij een Dagretour niet de helft van de prijs van het ticket, maar de helft van de prijs enkele reis. Een kwart van de ticketprijs dus maar.
Op de website van NS staat het wel juist vermeld. Het gaat niet om fouten van de medewerker die de claims behandeld heeft, want het gaat om automatische toekenningen.
De eerste keer heb ik het er bij gelaten. Het ging maar om een paar euro, maar deze keer gaat het om meer dan 30 euro verschil.
Ik heb nu in een jaar tijd drie claims ingediend en ze zijn alledrie verkeerd berekend. Kan hier naar gekeken worden zodat dit in de toekomst weer vanzelf goed gaat?
