Beste Community,
Voor a.s. zondag (28 november) heb ik via NS-International een treinreis (maanden geleden) geboekt -sparpreis- van Keulen Messe/Deutz naar Amersfoort. Het reisadvies luidde destijds:
V14.27 A14.35 Keulen Deutz/Messe → Keulen - Ehrenfeld (S-Bahn 12)
V14.43 A17.21 Keulen Ehrenfeld → Utrecht Centraal (ICE 154)
V17.37 A17.50 Utrecht Centraal → Amersfoort Centraal (IC 1763)
Voor het reisdeel met ICE zijn zitplaatsen gereserveerd.
Vanwege het advies voor vertrek nogmaals de reisplanner te controleren, merk ik op dat deze reis NIET mogelijk is. De ICE154 is uit dienstregeling gehaald bevestigd de NS-International Chat, met de suggestie om telefonisch contact te zoeken met NS-international om de reis én zitplaatsreservering om te boeken.
Telefonisch kan men mij echter niet helpen. Het omboeken naar een andere trein die wel rijd is niet kostenloos mogelijk (en zo vlak voor vertrek zijn tickets uiteraard duurder), en ook het aanpassen van de zitplaatsreservering blijkt niet mogelijk. Men doet de suggestie dat ik t.z.t. bij het loket van Duitsche Bahn het e.e.a. moet regelen, maar doorvragen hoe dat werkt, weet men niet.
Er is een alternatief reisadvies mogelijk, grofweg zelfde vertrektijd:
V14.32 A17.01 Keulen Deutz/Messe → Utrecht Centraal (ICE 124)
V17.07 A17.20 Utrecht Centraal → Amersfoort Centraal (IC 1763)
Iemand een idee hoe ik dat in Duitsland bij het loket geregeld krijg inclusief verplaatsen van de stoelreservering? Of hoe ik NS-international kan motiveren om mij wel te helpen? Ik vind het vreemd dat NS-international mij geen alternatief bied, maar doorverwijst naar een treinvervoerder, wanneer een trein uit dienstregeling word gehaald. Het huidige ticket is op dit moment niets waard?