Ik ga za 26 augustus naar Antwerpen. Ik heb een daluren-abonnement (oude stijl) en gebruik een keuzedag voor het gedeelte van de reis in Nederland. Bij het kopen van de kaartjes was voor de heenreis om 7.28 vanaf Amsterdam CS de extra prijs voor een eersteklas kaartje lager dan voor tweede klas, dus die aangeklikt. Kan ik nu vanaf CS eersteklas reizen, ook al is mijn abonnement voor de tweede klas? (ik vind het overigens ook prima om in de tweede klas te gaan zitten). Voor de terugreis was tweede klas weer gewoon goedkoper dan eerste klas.
Eerste klas naar Antwerpen goedkoper dan tweede klas
Beste antwoord door Thom
Nee, want uw keuzedag tweede klas is niet geldig voor de eerste klas op het Nederlandse traject. Aannemelijk is dat u het Nederlandse traject heeft afgekocht met uw tweede klas keuzedag. Uw, let wel uw INGECHECKTE keuzedag geldt als bewijs voor de afkoop van het Nederlands traject en u mag vanaf de grens eerste klas reizen. Met een keuzedag eerste klas mag het echter zonder meer in Nederland
Heeft u een kaartje gekocht zonder dekking van de eerste klas met de keuzedag, dan mag het wel, maar een dergelijk kaartje is flink duurder.
Voor de meelezers: een keuzedag is op zaterdag de hele dag geldig.
Wellicht ten overvloede: België is met het seniorenticket vaak goedkoper op langere afstanden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.