Op 19 oktober heb ik familie bezocht in Zwolle en heb na een eerdere klote ervaring met OV fietsen het er nog eens op gewaagd en er eentje gehuurd. Begin van de avond de fiets netjes MET HULP VAN EEN MEDEWERKER VAN DE NS terug gezet, huur gestopt met ov pas of bankpas, weet niet meer zeker welke. Het was op rekening rijden in elk geval.
Na een paar weken geen internet ivm werk in buitenland, open ik bij thuiskomst mijn email en zie in de SPAM box, dat de NS gemaild heeft dat de fietshuur nog doorloopt. Ik gebeld om het te stoppen. De dame van de helpdesk kan zien dat de fiets na mijn gebruik niet meer is verhuurd, dus zou nog in de stalling moeten staan, waar ik het gelaten heb. Zij geeft opdracht om een onderzoek te starten. Vinden ze de fiets niet wordt er 350 eigen risico in rekening gebracht. Zondag 4 november was het gesprek met de klantenservice. Op maandag 5 november volgt de email dat ze het eigen risico bedrag over 2 weken afschrijven. Ik heb de fiets niet, woon niet in Zwolle en ben razend dat dit zomaar kan. Bewijslast ligt bij de NS! Ik ben van plan aangifte te doen tegen de NS als ze niet heel snel met een levend mens eerst contact opnemen en bewijs leveren dat de fiets niet in de stalling staat! Mochten er meer mensen belazerd worden door de NS, hoe hebben jullie dit aangepakt?!